استفاده از ظرفیت مردمی در پیشگیری از آسیب‌ها و جرائم در اردبیل
کد خبر: 4103222
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵

استفاده از ظرفیت مردمی در پیشگیری از آسیب‌ها و جرائم در اردبیل

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: همکاری با دستگاه قضایی به عنوان دیده‌بانان اجتماعی قوه قضائیه در پیشگیری از آسیب‌ها و جرایم اولویت اساسی و مهم است.

جلال آفاقی معاون دادگستری اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، جلال آفاقی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل، هشتم آذرماه، در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل با اشاره به برخی گزارشات از فروش داروهای قاچاق و روان‌گردان در برخی عطاری‌ها خواستار نظارت کافی بر عملکرد این صنف در سطح این استان شد.

وی با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و سوءاستفاده از افراد سودجو برای قاچاق چوب که تهدیدی بر منابع طبیعی به عنوان یکی از حقوق عمومی و بیت‌المال محسوب می‌شود خواستار انجام اقدامات پیشگیرانه لازم دستگاه‌های متولی در این خصوص شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل همچنین با اشاره به برخی گزارشات از فروش داروهای قاچاق و روان‌گردان در برخی عطاری‌ها و نظارت شایسته در خصوص عملکرد این صنف تاکید و از برخورد جدی دستگاه قضایی با متخلفان در زمینه قاچاق کالا در استان خبر داد.

آفاقی ضمن تشریح برکات مشارکت مردم در امور به سامانه ارتباط مردمی قوه قضائیه اشاره کرد و ادامه داد: از عموم مردم و اقشار مختلف جهت همکاری با دستگاه قضایی به عنوان دیده‌بانان اجتماعی قوه قضائیه در پیشگیری از آسیب‌ها و جرایم از طریق عضویت در این سامانه دعوت به عمل آورد.

وی خاطرنشان کرد: درصدد هستیم در راستای مبارزه با قاچاق کالا در استان اردبیل از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود استفاده کرده و با تمهیدات به عمل آمده شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه باشیم که این مسئله در حال حاضر جزو اولویت‌های اساسی و مهم محسوب و باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود: برنامه‌ریزی در راستای صیانت از بیت‌المال خط قرمز دستگاه قضائی بوده و با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط و مربوطه برای دستیابی به این مهم تمام توان و تلاش خود را به‌کارمی‌گیریم.

انتهای پیام
captcha