ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه
کد خبر: 4099844
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰

ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با اشاره به این که فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید در جامعه نهادینه شود گفت: یکی از اهداف این اداره تشویق مردم به فرهنگ کتاب خوانی و ایجاد عادت مطالعه در مردم است.

جهانبخش عطایی معاون سپاه اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، سرهنگ جهانبخش عطایی، معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، ۲۴ آبان‌ماه، در دیدار با با مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی ضمن تبریک این هفته به اهمیت کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: باید در این مقوله به گونه‌ای برنامه‌ریزی و عمل کنیم که تمامی شهروندان با تمام وجود، نمودی از کتاب و مطالعه را در استان احساس کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با بیان اینکه کتاب و مطالعه در گسترش فرهنگ و پیشرفت مسائل اخلاقی و مذهبی و علمی جامعه و داشتن شهر دانش محور موثر است، تصریح کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، کتاب باید وارد سبد خانوار مردم شود سپاه استان و بسیج آمادگی دارد تا در این زمینه اقدامات اساسی را با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی استان انجام دهد.

عطایی با تاکید براینکه فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید در جامعه نهادینه شود،خاطر نشان کرد: یکی از اهداف این اداره تشویق مردم به فرهنگ کتاب خوانی و ایجاد عادت مطالعه در مردم است که بایستی تمامی نهادهای دولتی و انقلابی در این راستا گام های محکم و استواری بردارند.

در این دیدار همچنین پروانه رضا قلی‌زاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز با تاکید به اهمیت ارتقای فرهنگی جامعه با ترویج مطالعه، اظهار کرد: گسترش خردورزی باید به صورت جدی در جامعه اسلامی و ایرانی دنبال شود.

مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: بر همین اساس آموزه‌های رهبر معظم انقلاب سرلوحه کار ما بوده و بایستی با مشارکت همدلانه تمامی آحاد جامعه نسبت به ترویج مطالعه اقدام کرد.

انتهای پیام
captcha