اجرای ۴۳۰۰ عنوان برنامه کتابخوانی در اردبیل
کد خبر: 4099038
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰

اجرای ۴۳۰۰ عنوان برنامه کتابخوانی در اردبیل

مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: هم‌اکنون بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ عنوان برنامه در ۸۳ باب از کتابخانه‌های عمومی استان اجرا شده که این برنامه‌ها عمدتا با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی به ویژه در بین قشر کودکان و نوجوانان در دستور کار قرار گرفته است.

پروانه رضاقلیزاده مدیرکل کتابخانه های اردبیلپروانه رضاقلیزاده، مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل اظهار کرد: اجرای برنامه‌های متنوع‌بخش و رغبت‌انگیز کتابخانه‌های عمومی استان در دستور کار قرار گرفته و به همین منظور 8 هزار جلد کتاب ویژه کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌های استان اردبیل فراهم و عضویت رایگان کودکان در کتابخانه‌های استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: استفاده 700 عضو فعال کودک از کتاب‌ها و ذخایر ارزشمند کتابخانه‌های استان به انجام و در این زمینه اجرای برنامه‌های متنوع و رغبت‌انگیز برای استفاده اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی در استان اردبیل مبنای کار قرار گرفته که درصدد هستیم با توجه به شرایط به وجود آمده زمینه استفاده اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی را فراهم کنیم.

مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ادامه داد: ایجاد انگیزه و رغبت برای ایجاد شرایط مطالعه برای کودکان و نوجوانان امری لازم و ضروری است و در این زمینه درصدد هستیم تا نسل آینده را بیشتر با کتاب آشنا کنیم که به همین منظور برنامه‌های متنوعی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی نیز در نظر گرفته و تدارک دیده شده است.

رضاقلیزاده اضافه کرد: امید می‌رود با تمهیدات به عمل آمده برنامه‌های اجرا شده در کتابخانه‌های استان به نفع افزایش و ارتقای سرانه مطالعه در استان باشد که این موضوع در حال حاضر جزو اولویت‌های اساسی و ضروری است و انتظار داریم با تمهیدات به عمل آمده و تدارک برنامه‌ها شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه باشیم.

وی اظهار کرد: از برنامه‌های برگزار شده می‌توان به برگزاری نمایشگاه کتاب، جشن کتاب، تجلیل از نویسندگان و اعضای فعال کتابخانه‌ها و سایر نشست‌ها و هم‌اندیشی‌ها با علاقه‌مندان کتاب اشاره کرد.

رضاقلیزاده تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ عنوان برنامه در ۸۳ باب از کتابخانه‌های عمومی استان اجرا شده و این برنامه‌ها عمدتا با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی به ویژه در بین قشر کودکان و نوجوانان در دستور کار قرار گرفته و توانسته این محیط را فضای مناسب و بانشاط برای کودکان و نوجوانان تبدیل کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: تا ۲۷ آبان‌ماه اجرای برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی استان آغاز شده و بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی و کتابخوانی در حوزه‌های مختلف ترویجی و نقد و بررسی و نشست‌های مختلف فرهنگی و کتابخوانی در دستور کار قرار گرفته است.

رضاقلیزاده ادامه داد: درصدد هستیم برای رفع محرومیت فرهنگی زمینه مشارکت خیرین کتابخانه‌ساز نیز در استان فراهم شود که به همین منظور با هدف همگرایی دستگاه‌های فرهنگی از ابتدای امسال ۱۷ تفاهم‌نامه با ارگان‌ها و نهادهای دولتی و موسسات فرهنگی منعقد شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: مانوس شدن با تنوع ذائقه در حوزه مطالعه و مشاهده باید همراه با کتاب و فرهنگ مکتوب باشد که این مسئله با فراهم‌سازی فرصت و زمینه مطالعه در گروه‌های سنی محقق خواهد شد و با همراهی اولیا و مربیان و معلمان تقویت نظام کتاب و کتابخوانی در استان رقم خواهد خورد.

انتهای پیام
captcha