ظرفیت جشنواره جهادگران علم و فناوری با هدف ایجاد امیدآفرینی استفاده می‌شود
کد خبر: 4098805
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶

ظرفیت جشنواره جهادگران علم و فناوری با هدف ایجاد امیدآفرینی استفاده می‌شود

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: بهره‌گیری حداکثری و استفاده از تمامی ظرفیت اقشار برای پربار برگزار شدن جشنواره جهادگران علم و فناوری با هدف ایجاد امید آفرینی و استفاده از دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناورانه در دستور کار قرار گرفته است.

جهادگران علم و فناوریبه گزارش ایکنا از اردبیل، سرهنگ جهانبخش عطایی، معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، ۲۱ آبان‌ماه، در نشست شورای جهاد علمی در اردبیل اظهار کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره جهادگران علم و فناوری به عمل آمده که در این زمینه با توجه به اهمیت نقش‌آفرینی بخش‌های اثرگذار در ارائه توانمندی و دستاوردهای علمی و پژوهشی شاهد تحقق اهداف مورد نظر باشیم.

وی بیان کرد: اهمیت به برنامه‌ریزی مناسب با هدف پیشبرد امور مربوطه و ارائه توانمندی‌ها و دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناورانه جزو اولویت‌های اساسی است که در این زمینه با بهره‌گیری حداکثری و استفاده از تمامی ظرفیت اقشار برای پربار برگزار شدن برنامه‌ها اقدامات اساسی با هدف ایجاد امیدآفرینی و ابزار دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناورانه در دستور کار قرار گرفته است.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری در شرایط کرونایی نیز محقق شد و توانستیم به خروجی‌های مد نظر دست یابیم که این موضوع در حال حاضر به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است و نباید مورد بی‌توجهی واقع شود.

عطایی تصریح کرد: هدف از برگزاری جشنواره تجلیل از نخبگان و مخترعان با هدف توجه به جامعه نخبگان و ایجاد انگیزه برای ارائه کارهای علمی و تخصصی‌محور است و هدف بر این است تا بتوانیم با شناسایی نخبگان و معرفی به دستگاه‌ها توسعه دانش‌ را شاهد باشیم که این جشنواره نیز با هدف تقویت روحیه خودباوری در بین فرهیختگان و جوانان است.

در ادامه فاضل احدی، مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی وفناوری سپاه حضرت عباس(ع) استان نیز در این نشست اظهار کرد: همه‌ساله برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری در استان را محقق کرده و با توجه به جامعه نخبگان از سوی مسئولان به دنبال ایجاد انگیزه‌های مضاعف برای ارائه کارهای علمی هستیم.

احدی ادامه داد: شناسایی نخبگان و معرفی آنان به دستگاه‌های اجرایی و بهره‌مندی از دانش آنان با هدف تقویت روحیه خودباوری در بین فرهیختگان به ویژه جوانان جزو اولویت‌های اساسی است که این مسئله باید مد نظر قرار بگیردو در این زمینه با توجه به اهمیت جشنواره از ظرفیت آن برای پرورش و استعدادیابی نخبگان استفاده شود.

وی تصریح کرد: ظرفیت صدا و سیما و رسانه با هدف اطلاع‌رسانی و آشنایی خانواده‌ها با ظرفیت‌های مختلف نیز باید مورد توجه واقع شود تا شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه باشیم.

انتهای پیام
captcha