برگزاری جشنواره «جهادگران علم و فناوری» در اردبیل
کد خبر: 4097297
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰

برگزاری جشنواره «جهادگران علم و فناوری» در اردبیل

جشنواره جهادگران علم و فناوری با حضور مسئولین استان اردبیل و نخبگان در سالن ولایت برگزار می‌شود.

بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، دکتر فاضل احدی، مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، ۱۴ آبان‌ماه، در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: هر سال جشنواره جهادگران علم و فناوری با حضور مبتکرین، مخترعین و نخبگان برگزار می‌شود که این جشنواره به همراه نمایشگاهی از طرح‌های مخترعین و مبتکرین سراسر استان در سالن ولایت اردبیل در آذرماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.

وی افزود: تعداد ۱۱ قشر علمی مانند بسیج طلاب، بسیج مهندسان، بسیج کشاورزی، بسیج اساتید و دانشجویان و بسیج فرهنگیان در سپاه فعالیت علمی دارند که در این جشنواره برگزیدگان هر قشر مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: بسیج علمی تفاهم‌نامه‌های مختلفی را با مراکز علمی، آموزشی و فنی که بتوان از توان و ظرفیت این مراکز با بسیج علمی برای استفاده مطلوب‌تر با شبکه گسترده مدیریتی بسیج علمی در کلیه نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت با هدف بروز کردن برنامه‌های علمی بسیج در رده‌های مقاومت منعقد کرده است.

احدی افزود: فعالیت‌های زیادی در مراکز رشد استان انجام شده و راه‌اندازی و احیای مراکز رشد نیز در استان اردبیل در دستور کار بوده و گفتمان‌سازی، استفاده از ظرفیت‌های عظیم بسیج برای حمایت از طرح‌های مبتکرین و مخترعین بسیجی در سطح نواحی و تعامل و هم‌افزایی بیشتر و بهتر از اهداف بسیج علمی استت.

وی تاکید کرد: لزوم توجه به جامعه نخبگان از سوی مسئولان، ایجاد انگیزه‌های مضاعف برای ارائه هر چه بیشتر کارهای علمی و شناسایی دیگر نخبگان استان و معرفی آنان به دستگاه‌هایی که به دانش آنان نیازمند هستند و تقویت روحیه خودباوری در بین فرهیختگان به ویژه جوانان از دیگر اهداف این جشنواره است.

مسئول سازمان بسیج علمی استان اردبیل در ادامه تصریح کرد: از طرح‌ها و ایده‌های نیاز محور که به نظام مسائل استانی و ملی تبدیل شده است حمایت جدی می‌کنیم، لذا با تمام این موارد و مشکلاتی که در استان با آن به ‌نوعی مواجه هستیم سعی کرده‌ایم با دعوت از نخبگان و چهره‌های علمی برتر به تجزیه و تحلیل معضلات پرداخته تا راهکارهای علمی برای عبور از آن‌ها ارائه شود.

احدی خاطرنشان کرد: اهدای گواهی حضور در جشنواره برای تمام آثار ارسالی داوری شده، حمایت‌های مادی ومعنوی از ایده‌های برتر جهت تولید محصول آزمایشگاهی، معرفی طرح‌ها و محصولات فناورانه به ارگان‌ها، نهادها و سرمایه‌گذاران، امکان استفاده از مراکز رشد بسیج جهت ساخت یا تکمیل محصول فناورانه از امتیازات شرکت در این جشنواره است.

انتهای پیام
captcha