آماده همکاری با جهاد دانشگاهی اردبیل در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم
کد خبر: 4097185
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
حجت‌الاسلام صفری:

آماده همکاری با جهاد دانشگاهی اردبیل در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم

امام جمعه شهرستان گرمی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی جهاد دانشگاهی خواستار فعالیت این نهاد انقلابی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان شد.

مهران اوچی اردبیلی رئیس جهاد دانشگاهی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین یدالله صفری، امام جمعه شهرستان گرمی، ۱۴ آبان‌ماه، در نشست با رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل، با اشاره به ماموریت‌های علمی و فرهنگی این نهاد انقلابی خواستار توجه ویژه به این شهرستان از سوی جهاددانشگاهی استان اردبیل شد و اظهار کرد: انتظار تدوین برنامه‌ میان مدت و بلند مدت در زمینه‌های مختلف به ویژه فرهنگی، پژوهشی و آموزشی از این نهاد داریم.

وی تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت نخبگان شهرستان و جهاددانشگاهی آماده همکاری برای برگزاری برنامه‌های مختف از قبیل کارگاه، نشست‌های تخصصی، همایش در زمینه مباحثی مانند، کاهش طلاق و سایر آسیب‌های اجتماعی هستم.

امام جمعه شهرستان گرمی با اشاره به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی توسط جهاد دانشگاهی تصریح کرد: با توجه به دیدار اینجانب با دانش‌آموزان دختر و پسر مدارس شهرستان در روزهای مشخص،  جهاد دانشگاهی می‌تواند در این زمینه نیز همکاری لازم را داشته باشد.

حجت‌الاسلام صفری، یکی از آسیب‌های اجتماعی در جامعه را فضای مجازی عنوان نمود و اظهار کرد: از جهاددانشگاهی انتظار داریم با برگزاری برنامه‌های فرهنگی، سبک زندگی اسلامی را بیش از پیش در این شهرستان ترویج دهد.

وی همچنین خواستار انتقال دانش روز کشاورزی با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و محدودیت‌ها بویژه کمبود آب در این شهرستان شد.

مهران اوچی‌اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز در این نشست با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در زمنیه‌های مختلف، رسالت اصلی جهاددانشگاهی را فعالیت فرهنگی دانست و گفت: معاونت فرهنگی با بهره‌گیری از ظرفیت دانشجویان دانشگاه‌های استان توانسته خدمات فرهنگی مختلفی را در بخش‌های مختلف رسانه‌ای از جمله خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا و سینا‌پرس انجام دهد.

اوچی‌اردبیلی به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در زمینه گیاهان دارویی اشاره و افزود: شهرستان گرمی با تاثیرپذیری از دو اقلیم کوه‌های موران و دشت مغان دارای موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد بویژه گیاهان دارویی است.

وی با اعلام  اینکه هم‌اکنون در مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان اردبیل 22 شرکت فناور با 26 ایده فناورانه مستقر می‌باشد که دو شرکت از آن دانش‌بنیان است، تاکید کرد: با توجه به موقعیت مناسب این شهرستان بویژه در زمینه گیاهان دارویی، آماده ایجاد مزرعه مکانیزه تحقیقات گیاهان دارویی در این منطقه هستیم.

اوچی‌اردبیلی آموزش را لازمه جامعه توسعه یافته عنوان کرد و افزود: جهاد دانشگاهی سعی کرده است خلاء های آموزش مهارتی را در زمینه‌های مختلف مرتفع نماید که در این راستا در شهرستان گرمی نزدیک به یک دهه است که مرکز آموزش کوتاه مدت جهاد دانشگاهی با آموزش‌های مهارت محور در این شهرستان فعالیت می‌کند.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی اردبیل، با اشاره به اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاد دانشگاهی استان اردبیل، گفت: در راستای ساماندهی مشاغل خانگی، سه هزار و 322 نفر در این طرح در سطح استان ثبت نام کردند که بیش از 300 نفر از این تعداد با کد رشته‌های تابلو فرش، قالیبافی، گیاهان دارویی و خیاطی از شهرستان گرمی می باشد.

اوچی‌اردبیلی ادامه داد: بعد از مرکز استان بیشترین استقبال از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در شهرستان گرمی اتفاق افتاده است که در این راستا و حمایت از مشاغل خانگی این شهرستان به همت جهاد دانشگاهی و دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل بازارچه محلی عرضه محصولات مشاغل خانگی در روستای صمدلو این شهرستان، به مدت یک هفته در سال جاری برگزار شد.

وی ارزیابی، استعدادسنجی، مشاوره و آموزش تخصصی و عمومی و اتصال به بازار را از مراحل اصلی و حمایتی این طرح از مشاغل خانگی در این شهرستان عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha