اجرای طرح سیاست‌های حمایتی از تولیدکنندگان در اردبیل
کد خبر: 4092592
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹

اجرای طرح سیاست‌های حمایتی از تولیدکنندگان در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سیاست حمایت از تولیدکنندگان محصول استراتژیک گندم طبق هماهنگی‌های به عمل آمده در استان اردبیل با جدیت دنبال می‌شود.

گندمکارانبه گزارش ایکنا از اردبیل، نادر تقی‌زاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، ۲۶ مهرماه، در جلسه هماهنگی اجرای طرح سیاست حمایت از گندمکاران اردبیلی اظهار کرد: از کشاورزان گندمکار که اقدام به تولید این محصول استراتژیک کنند در قالب  سیاست‌های حمایتی محصولات  اساسی کشاورزی با عقد قرارداد دولتی و غیردولتی تحت پوشش‌های حمایتی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: این طرح در راستای حمایت از محصولات استراتژیک و مهم و کم آب‌بر اتخاذ شده و روش کار نیز به این صورت است که کشاورز طرف قرارداد اقدام به کشت و زرع محصول استراتژیک گندم می‌کند و در نهایت محصول تولیدی خود را به صورت تضمینی به خریدار که ممکن است دولتی و یا غیردولتی است، می‌فروشد و در طول مراحل کاشت و داشت و برداشت محصول از خدمات شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، صندوق بیمه کشاورزی، بنیاد ملی گندمکاران، قرارگاه رصدخانه کشاورزی و مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی حمایت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: مجریان غیردولتی این طرح نیز کارخانجات آردسازی، سیلوداران، کارخانجات ماکارونی و فعالان صنف مرتبط با آرد و نان هستند.

وی ادامه داد: مجری دولتی کشاورزی قراردادی وظیفه دارد اقدام به تنظیم قراردادهای اجرایی با شرکت خدمات حمایتی کند تا کودهای مورد نیاز زارع طرف قرارداد تامین شود و صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای تنظیم قرارداد بیمه اقدام کند و در نهایت محصول تولیدی را به قیمت منصفانه از آنان بخرد.

تقی‌زاده ادامه داد: یکی از نکات مثبت این طرح در آن است که هزینه‌های کود، بیمه و کلیه کمک‌های مالی در حین کاشت، داشت و برداشت هنگام پرداخت بهای محصول گندم به کشاورزان تصویه حساب می‌شود.

وی ادامه داد: مجری غیردولتی کشاورزی قراردادی نیز وظیفه دارد اقدام به تنظیم قراردادهای اجرایی با مجری دولتی کشاورزی قراردادی کرده و وجه محصول تولید کشاورزان را به موقع بدون فوت وقت به آنان پرداخت کند و لیست اسامی کشاورزان طرف قرارداد را نیز جهت بهره‌مندی از خدمات دولتی از قبیل کود و بیمه و کلیه کمک‌های مالی در حین کاشت، داشت و برداشت به مجری دولتی کشاورزی قراردادی تحویل کند.

وی ادامه داد: صندوق‌های بیمه کشاورزی نیز موظف هستند محصولات کشاورزان طرف قرارداد را با لحاظ 20 درصد تخیف، بیمه کنند به گونه‌ای که تمامی کشاورزان طرف قرارداد زیر چتر حمایتی صندوق بیمه کشاورزی قرار بگیرند.

انتهای پیام
captcha