بازخوانی وقایع تاریخی بصیرت‌افزایی و عبرت‌آموزی را به دنبال دارد
کد خبر: 4088386
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰

بازخوانی وقایع تاریخی بصیرت‌افزایی و عبرت‌آموزی را به دنبال دارد

مسئول بسیج و طلاب سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: لزوم عبرت آموزی از تاریخ مورد توجه بوده و بازخوانی وقایع تاریخی موجب بصیرت افزایی و عبرت آموزی در انسان می‌شود.

سیدسیاح مسئول بسیج و طلاب اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدمحمد سیدسیاح، مسئول بسیج و طلاب سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، پنجم مهرماه، در مراسم تبیین شخصیت امام رضا(ع) و ائمه اطهار(ع) در اردبیل به تبیین وظیفه متقابل ائمه معصومین(ع) نسبت به مومنین و مومنین نسبت به ائمه معصومین(ع) پرداخت و اظهار کرد: ائمه معصومین(ع) با انجام رسالت الهی خود، حق مومنین را بصورت کامل ادا کردند.

این مبلغ اسلامی به پاسخ امام رضا(ع) به مأمون در خصوص خلاصه دین بر اساس منابع اسلامی اشاره کرد و گفت: امام رضا(ع) بعد از تبیین توحید، نبوت، معاد، ذکات، حج، به ائمه معصومین(ع) اشاره کرد و گفت: ائمه اطهار(ع) وصی پیامبرند و خداوند متعال بعد از آفرینش جهان، زمین را از حجت خود خالی نگه نداشته است.

وی تصریح کرد: خلاصه دین در دیدگاه امام رضا(ع) عمل به سیره ائمه معصومین است بطوریکه حضرت می فرماید؛ هرکس با ائمه اطهار(ع) به مخالفت بر خیزد نه تنها گمراه است، بلکه گمراه کننده نیز است و کارهایش باطل است چراکه حق را ترک کرده است.

سیدسیاح در ادامه سخنان خود به حق ائمه معصومین(ع) در نزد مومنین اشاره کرد و گفت: معرفت، احیای امر به معروف و نهی از منکر در کنار تکریم ائمه اطهار(ع) و زیارت بارگاه ملکوتی ائمه معصومین(ع) از جمله حق و حقوق ائمه اطهار(ع) بر مومنین است.

وی به انجام اعمال خیرخواهانه به نیت و نام ائمه معصومین اشاره کرد و افزود: احداث درمانگاه، مدرسه، راه اندازی موسسات خیریه جهت خدمت به عموم مردم، دستگیری از نیازمندان و سرپرستی ایتام در واقع حرکت در مسیر سیره ائمه اطهار(ع) به ویژه امام رضا(ع) است.

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) اهل خیرات هستند، تصریح کرد: هرکس از امکانات ایجاد شده در راستای معرفت افزایی مردم نسبت به ائمه معصومین(ع) تلاش کند در جلب محبت مردم به ائمه اطهار(ع) سهیم است.

سید سیاح به سخنان آیت الله بهاالدینی در اینخصوص اشاره کرد و گفت: در عالم همه بر سر سفره پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) نشسته اند و منشاء خیرات در عالم پیامبر اکرم(ص) است.

وی افزود: آیت الله بهاءالدینی معتقد بودند همچنان که همه مردم از اثرات کارهای خوب و مثبت برخوردار می شوند، دود ظلم و جنایت هم دامنگیر همه می شود، بنابراین امر به معروف و نهی از منکر بر همه مردم واجب است تا از برکات  و آثار مثبت آن جامعه بهرمند شود.

سید سیاح به اهمیت زیارت مرقد مطهر و نورانی امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: از امام جواد(ع) سوال شد ثواب زیارت مرقد مطهر امام حسین(ع) بیشتر است یا امام رضا(ع)، امام جواد(ع) فرمودند؛ زیارت مرقد مطهر و نورانی امام رضا(ع) از ثواب بیشتری برخوردار است چراکه زائر امام رضا(ع) همه ائمه معصومین(ع) را قبول دارد.

کشته سازی و دروغ پردازی، حیله پیشتازان فتنه است

 این کارشناس مسائل سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود به احادیث آخرالزمانی پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: پیشتازان فتنه های آخرالزمانی از علم شیطانی برخوردارند و علم خود را در راستای نیات پلیدی و شیطانی اربابان خود فروخته بکار می برند و از علم خود برای گمراه کردن دیگران استفاده می کنند.

وی به سیاهی لشگران فتنه ها اشاره کرد و گفت: نوجوانان و جوانان اغفال شده، در واقع تحریک شدگان پیشتازان فتنه ها هستند که در دام و ترفندهای آنها گرفتار شده اند و به دلیل عدم بصیرت در جنگ شناختی دشمنان راه را گم و همراه جریان فتنه می شوند که نیازمند خودسازی و برگشت به هویت اصیل خود هستند.

سید سیاح به مظلومیت انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: افرادی که سر سفره انقلاب اسلامی بزرگ شده و به مقام و منصب نیز دست یافته اند امروز پیاده نظام دشمنان شده و با تحریک نوجوانان  و جوانان به دشمنان خوش خدمتی می کنند و این قابل بخشش نیست.

وی به حربه های پیشتازان فتنه اشاره کرد و با بیان اینکه کشته سازی ها و دروغ پردازی ها از حربه های پیشتازان فتنه است، ایثار و فداکاری بسیجیان در عرصه های مختلف مانند کرونا را یادآور شد و گفت: بسیجیان در سخت‌ترین شرایط کشور با حضور در دل مردم به امداد و کمک رسانی پرداختند، در برهه های فتنه نیز مظلومانه در برابر دشمنان دین و ملت سینه سپر می کنند و مورد هجمه نیز قرار می گیرند، پاداش این فداکاری در اوج مظلومیت، نزد خداوند متعال محفوظ است.

انتهای پیام
captcha