جهاددانشگاهی اردبیل؛ پیشگام در رفع خلاهای آموزش‌های مهارتی
کد خبر: 4086263
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

جهاددانشگاهی اردبیل؛ پیشگام در رفع خلاهای آموزش‌های مهارتی

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: جهاددانشگاهی سعی کرده است خلاء‌های آموزش مهارتی در رشته‌های دانشگاهی را در زمینه‌های مختلف برطرف کند.

مهران اوچی اردبیلی رئیس جهاد دانشگاهی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی‌اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، ۲۷ شهریورماه، در نشست هم‌اندیشی با اعضای انجمن پیشگامان زندگی نوین، آموزش را لازمه جامعه توسعه یافته عنوان و اظهار کرد: جهاددانشگاهی سعی کرده است خلاء‌های آموزش مهارتی در رشته‌های دانشگاهی را در زمینه‌های مختلف برطرف کند.

وی رسالت اصلی جهاددانشگاهی را فعالیت فرهنگی دانست و گفت: معاونت فرهنگی با بهره‌گیری از ظرفیت دانشجویان دانشگاه‌های استان توانسته خدمات فرهنگی مختلفی را در بخش‌های مختلف رسانه‌ای از جمله خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا، سینا پرس انجام دهد.

اوچی‌اردبیلی به فعالیت‌های پژوهشی جهادداشگاهی اردبیل اشاره کرد و افزود: تلاش داریم با ایجاد مجتمع درمانی با تکیه‌بر دانش فنی پژوهشگاه رویان، ضمن توسعه‌ی فعالیت‌های مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی اردبیل، دیگر خدمات درمانی و پزشکی بویژه ایجاد مرکز جامع و پیشگیری و درمان سرطان را در استان ارائه نماییم.

رئیس جهاددانشگاهی اردبیل به فعالیت این نهاد در حوزه گیاهان دارویی اشاره و تصریح کرد: هم اکنون در مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل ۲۲ شرکت فناور با ۲۶ ایده فناورانه مستقر بوده که دو شرکت از آن دانش‌بنیان است.

اوچی اردبیلی به تولید محصولات دارویی بر پایه گیاهان دارویی در این مرکز اشاره و اضافه کرد: دو محصول قطره سینوزیت با نام علمی «دامپرلی» و پماد «پاپیتال» مرحله تست انسانی و اخذ کد اخلاق پزشکی را سپری کرده و به مرحله تجاری‌سازی رسیده است.

وی، راه‌اندازی خط تولید نشاسته صنعتی در سال ۱۴۰۰ را یکی دیگر از خدمات دانش بنیان جهاد دانشگاهی در استان اردبیل اعلام و بیان کرد: این واحد تولیدی که با همکاری پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاد دانشگاهی ایجاد شده است، می‌تواند ۵۰۰ تن از نیاز صنعت نفت کشور به نشاسته صنعتی مورد نیاز در گِل حفاری را که یک محصول وارداتی است، تامین و به صرفه جوی ارزی کشور کمک کند.

در ادامه این نشست مدیر عامل انجمن پیشگامان زندگی نوین رویکرد فعالیت‌های این انجمن را سبک زندگی، ازدواج آسان و سالم، حقوق شهروندی عنوان کرد.

سید جواد جوادخانی، خواستار برگزاری کلاس‌های آموزشی و کارگاه‌های فرهنگی مشترک با جهاددانشگاهی شد و تاکید کرد: جهاددانشگاهی و انجمن می‌توانند خدمات مفیدی را برای شهروندان با همکاری هم دیگر ارائه نمایند.

انتهای پیام
captcha