اعضای اهدا شده جوان خلخالی جان ۶ بیمار را نجات داد
کد خبر: 4086220
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳

اعضای اهدا شده جوان خلخالی جان ۶ بیمار را نجات داد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان خلخال گفت: برای هفدهمین بار اهدای عضو در خلخال توسط خانواده یک جوان جان ۶ بیمار نیازمند را نجات داد.

دانشگاه علوم پزشکی خلخالبه گزارش ایکنا از اردبیل، معروف خسروی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان خلخال، ۲۷ شهریورماه، در محل ساختمان تازه‌ تاسیس ترومای شهر اردبیل اظهار کرد: پیکر جوان خلخالی که ۲۵ شهریورماه سال‌جاری بعد از حضور در بیمارستان دچار مرگ مغزی شده و به کما رفته بود با رضایت خانواده به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی گفت: این هفدهمین اهداکننده عضو در شهرستان خلخال است که ۵ نفر از اهداکنندگان عضو را خانم و ۱۲ نفر را آقا تشکیل می‌دهد که با جلب رضایت خانواده‌هایشان اعضای این تعداد بیمار مرگ مغزی به افراد نیازمند پیوند عضو اهدا شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان خلخال افزود: با اهدای اعضای این بیماران ۱۰۴ نفر جان دوباره‌ای گرفته و پیوند اعضای آن‌ها نیز در تهران انجام شده است.

خسروی تصریح کرد: با حضور در مراسم تشییع پیکر جوان روستای خوجین شهرستان خلخال سعی کردیم تا از خانواده این جوان که دچار مرگ مغزی شده بود قدردانی و به نوعی سپاسگزار کمک خیرخواهانه اعضای این خانواده در اهدای عضو باشیم.

انتهای پیام
captcha