همایش جاماندگان اربعین حسینی در اردبیل برگزار می‌شود
کد خبر: 4082340
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹

همایش جاماندگان اربعین حسینی در اردبیل برگزار می‌شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: همایش جاماندگان اربعین با اجرای برنامه‌های سخنرانی، مداحی و قرائت عهدنامه با حضرت زینب(س) با مشارکت ادارات و نهادهای فرهنگی در آستانه اربعین حسینی در مهدیه اردبیل برگزار می‌شود.

اربعین حسینیبه گزارش ایکنا از اردبیل، فریبا محمدلو، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل، نهم شهریورماه، در جلسه کمیته فرهنگی، آموزشی بانوان ستاد اربعین استان از برپایی میز خدمت پاسخگویی به زائرین اربعین خبرداد و اظهار کرد: با هدف تسهیل در سفر زائرین و نیز پاسخ به سوالات در زمینه بهداشت ،احکام و موارد مورد نیاز سفر اربعین حسینی از ابتدای ماه صفر، در محل نماز جمعه اردبیل دایر شده که علاوه بر آن مراسم خطبه‌خوانی و قرائت خطبه حضرت زینب(س) ویژه خواهران شهید در مناطق مختلف اردبیل برگزار می‌شود.

وی به تشکیل کمیته فرهنگی، آموزشی بانوان ستاد اربعین استان اردبیل اشاره کرد و گفت: کمیته فرهنگی، آموزشی بانوان ستاد اربعین استان متشکل از مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، مسئول بسیج جامعه زنان، امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات، امور بانوان تبلیغات اسلامی، امور بانوان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مسئول حوزه علمیه خواهران استان در این زمینه فعالیت می‌کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل به تاثیر بی‌نظیر راهپیمایی اربعین در نزدیک شدن افکار، ارتباط و همدلی در بین اعضای خانواده اشاره کرد و ادامه داد: راهپیمایی اربعین باعث رشد اجتماعی و دینی نوجوانان و جوانان می‌شود زیرا تمامی جلوه‌های ایثار و از خودگذشتگی را آن‌جا مشاهده کرده و  فرزندان در این مسیر رفتار اجتماعی و تعامل بیشتر با دیگران همراه با مهربانی را فرا می‌گیرند.

محمدلو خاطرنشان کرد: قشر نوجوان در مسیر راهپیمایی اربعین، انسان‌هایی را می‌بیند که از هرآنچه دارند و از همه مال خود برای محبت امام حسین(ع) گذاشته و در این میان بانوان با حضور در این مراسم سبک زندگی اسلامی بر مدار ایثار، فداکاری، گذشت، سخاوت و ساده‌زیستی را آموزش می‌بینند.

وی زمینه‌سازی تحقق و تمدن نوین اسلامی در راهپیمایی اربعین و نقش بانوان در این زمینه را مهم دانست و افزود: راهپیمایی همراه با معرفت و بصیرت در ایام اربعین حسینی می‌تواند نقش مهمی در تعمیق، تعالی و گسترش معرفت به امام حسین(ع) شده و این حرکت عظیم فرهنگی، مردمی به یک برنامه تربیتی و معنوی مبدل شود. 

محمدلو گفت: دین مبین اسلام بسیار به زن و خانواده اهمیت داده و در بیشتر عرصه‌ها به حضور زنان تاکید دارد ، مردان نباید زنان را به بهانه عدم امنیت از شرکت در پیاده‌روی اربعین حذف کنند؛ چراکه زنان با صلابت دینی و قدرت عفت می‌توانند در تمامی ارکان جامعه اسلامی حضور پررنگ داشته باشند.

انتهای پیام
captcha