رتبه اردبیل در 15 شاخص از متوسط کشوری پایین‌تر است
کد خبر: 4076394
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳

رتبه اردبیل در 15 شاخص از متوسط کشوری پایین‌تر است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: رتبه استان اردبیل در 15 شاخص عمده از متوسط کشوری پایین‌تر است که در این زمینه نیازمند همت جمعی برای ارتقای این شاخص‌ها هستیم.

کمال الدین میرجعفریان معاون استاندار اردبیلسیدکمال‌الدین میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل اظهار کرد: توسعه بزرگراه‌ها در محورهای مواصلاتی استان اردبیل با احداث 200 کیلومتر در اولویت قرار گرفته که در این زمینه پروژه را‌ه‌آهن اردبیل برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در حال اجرا بوده و شاهد تکمیل مراحل اجرایی آن باشیم.

وی بیان کرد: اولویت اصلی توسعه استان اردبیل با تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی و حمل و نقل در دستور کار است و با در نظر گرفتن گردشگرپذیر بودن استان تمهیدات لازم به عمل آمده تا بتوانیم به عنوان مولفه تامین زیرساخت‌های راه است که توسعه بزرگراه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل تصریح کرد: رتبه استان اردبیل در 15 شاخص عمده از متوسط کشوری پایین‌تر است که در این زمینه شاهد همت جمعی برای ارتقای این شاخص‌ها باشیم که به همین منظور به دنبال ارزیابی، تحلیل و بررسی‌های انجام یافته درصدد تحقق اهداف مورد نظر باشیم.

میرجعفریان اظهار کرد: در بحث تامین آب شرب شهرها و روستاها از شاخص‌هایی است که استان اردبیل از آن رنج می‌برد که به همین منظور محرومیت‌زدایی و آبرسانی به 454 روستای استان در حال انجام است که تاکنون اقدامات لازم در این زمینه به عمل آمده است.

وی تصریح کرد: توسعه راه‌ها و بحث زیرساخت‌های حمل و نقل در دستور کار قرار گرفته است که رسیدن به شاخص‌های کشوری است که اردبیل جزو معدود مراکز استان است که با برگزار به مرکز کشور متصل نشده که این مسئله به عنوان دومین اولویت مهم استان اردبیل است.

انتهای پیام
captcha