برگزاری مراسم «احیای قرآنی شب عاشورا» در ۵۰ مسجد اردبیل
کد خبر: 4076311
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱

برگزاری مراسم «احیای قرآنی شب عاشورا» در ۵۰ مسجد اردبیل

رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل از برگزاری مراسم «احیای قرآنی شب عاشورا» در ۵۰ مسجد استان اردبیل در قالب محفل انس با قرآن خبر داد.

عزاداری محرمبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین صابر طهماسبی، رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ۱۵ مردادماه، در جلسه هماهنگی اجرای برنامه‌های قرآنی روز عاشورا در اردبیل اظهار کرد: طبق روال سنوات گذشته، کرسی تلاوت و مراسم احیای شب عاشورای امسال با حضور حافظان و قاریان قرآن برجسته استانی در قالب محفل انس با قرآن، با رعایت دستورات بهداشتی برگزار می‌شود.

وی از میزبانی ۵۰ مسجد استان اردبیل برای اجرای مراسم قرآنی خبر داد و افزود: این مراسم این کرسی تلاوت با مدیریت مؤسسات و خانه قرآنی و هیئت امنای مساجد و با نظارت اداره امور قرآنی به صورت همزمان از ساعت ۲۲ روز یکشنبه شب عاشورا آغاز و تا پاسی از شب به یاد آخرین شب راز و نیاز حضرت اباعبدالله حسین (ع) و یارانش با معبود، برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل به تعدادی از مساجد هدف استان در برنامه ««احیای قرآنی شب عاشورا» اشاره کرد و ادامه داد: این جلسه در قالب اجرای کرسی تلاوت از سال ۸۸ تاکنون هر ساله در شب عاشورا برقرار بوده، اما طی دو سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی کشور با ظرفیت محدود برپا شد.

طهماسبی خاطر نشان کرد: امسال مساجد منصوریه، میرزابخشعلی اردبیل و مساجد صاحب الزمان (عج) سرعین و مساجد جامع روستاهای کرده ده، آتشگاه، ورنیاب و کنزق و دیگر مساجد استان طبق برنامه مدون به اجرای مراسم قرآنی در شب عاشورا می‌پردازند.

وی بیان کرد: در این مراسم قاریان ممتاز و بین‌المللی و استانی به تلاوت آیات نورانی قرآن و متناسب با نهضت عاشورا می‌پردازند و ذکر مصیبت امام حسین (ع)، قرائت زیارت عاشورا و بیان ویژگی‌های قرآنی قیام عاشورا از دیگر برنامه‌های این مراسم خواهد بود.

انتهای پیام
captcha