تبیین فلسفه عاشورا مهم‌ترین هدف عزاداری‌های ماه محرم است
کد خبر: 4075607
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳

تبیین فلسفه عاشورا مهم‌ترین هدف عزاداری‌های ماه محرم است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل به اهمیت تبیین اهداف قیام عاشورا در مراسم عزاداری ماه محرم اشاره کرد و گفت: تبیین فلسفه عاشورا مهم‌ترین هدف عزاداری‌های ماه محرم است.

عزاداری ماه محرمبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم جعفرزاده، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ۱۱ مردادماه، در همایش طلایه‌داران تبلیغ استان اردبیل به اهمیت تبیین اهداف قیام عاشورا در مراسم عزاداری ماه محرم اشاره و اظهار کرد: تبیین فلسفه عاشورا مهم‌ترین هدف عزاداری‌های ماه محرم است.

وی بیان کرد: به همگان توصیه می‌کنیک تا از بدعت‌ها و برخی حرکت‌های وهم‌انگیز که میراث انحرافی دشمنان اسلام است پرهیز کرده و تنها با تمسک به ولایت و عشق و شعور حقیقی به حضرت سید الشهدا(ع) نارسایی‌ها و نامهربانی‌ها را تبدیل به فضای اتحاد و همدلی کنند.

جعفرزاده افزود: مجالس عزاداری امام حسین(ع) فرصتی بسیار ارزشمند است تا واعظان و خطیبان به بیان احکام، مباحث شرعی، اخلاقی و اعتقادی بپردازند و عزاداران حسینی را با معارف دینی آشنا کنند.

وی خاطر نشان کرد: محرم فرصت انتقال صحیح و بی‌پیرایه دین است و عزاداری واقعی این است شبکه تبلیغ میهمانان محرم را تحویل بگیرند و شعار حسینی مثل (انی احب الصلاه و هیهات من‌الذله) به جای تسلیت‌گویی در مجالس عزاداری سیدالشهدا نوشته شده و نصب گردد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: اهداف ارزشی سیدالشهدا احیای امامت و حاکمیت اسلام بود لذا ضرورت دارد در انتقال پیام عاشورا و عزاداری امام حسین (ع) به عنصر حماسه و عاطفه بها داده شود.

جعفرزاده ادامه داد: بنا به تاکید مقام معظم رهبری تکیه بر آرمان‌های حاکمیت اسلامی در نهضت عاشورا مهم‌ترین پیام عاشورا و مهم‌ترین منطق دفاع از حقانیت انقلاب است.

وی استفاده از سخنرانی مبلغین برای آگاه‌سازی مردم از اهداف قیام سیدالشهدا را ضروری دانست و خواستار عمق‌بخشی به شعر و با محتوای سازنده برای بصیرت‌آوری اقشار مختلف مردم بویژه نوجوانان و جوانان شد.

انتهای پیام
captcha