شناخت شیطان برای آمران به معروف ضروری است
کد خبر: 4075072
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

شناخت شیطان برای آمران به معروف ضروری است

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: کسی که امر به معروف می‌کند می‌بایست شیطان را بشناسد، مکر و حیله او را تشخیص دهد و با مردم مقابله به مثل نکند و آمر و ناهی باید معروف و منکر را بشناسد.

اکبر اکبری مسئول نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر اکبری، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، دهم مردادماه، در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر در اردبیل اظهار کرد: وقتی بدعت زنده شده باشد و سنت پیامبر مرده باشد امر به معروف و نهی از منکر واجب است. یکی از مهمترین اصولی نیز که می‌بایست در امر به معروف و نهی از منکر به آن توجه داشت این است که آمر به معروف جانش و مالش به خطر نیافتد و برایش صدمات بدنی و مالی به همراه نداشته باشد.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: کسی که امر به معروف می‌کند لازم است که حلال و حرام را بشناسد و خود را از آنچه به مردم امر و نهی می‌کند فارغ کرده باشد.

وی ادامه داد: کسی که امر به معروف می‌کند باید خیرخواه مردم و همراه با مردم باشد و با لطف و بیان خویش آنها را دعوت کند و با تفاوت میزان حوصله آنها آشنا باشد تا هرکس را در جایگاه خودش قرار دهد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: کسی که امر به معروف می‌کند می‌بایست شیطان را بشناسد، مکر و حیله او را تشخیص دهد و با مردم مقابله به مثل نکند و امر و نهی کننده باید معروف و منکر را بشناسد؛ در غیر این صورت موظف نیست که امر به معروف و نهی از منکر کند.

اکبری افزود: امر به واجب، واجب است و امر به مستحب، مستحب است و نهی از حرام نیز واجب بوده و یک انسان خداشناس و مومن واقعی کسی است که وقتی اقدام به امر به معروف و نهی از منکر می‌کند خودش هرگز به آن گناه آلوده نباشد.

انتهای پیام
captcha