تسهیل روابط تجاری با کشورهای همسایه با جدیت پیگیری می‌شود
کد خبر: 4069983
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵

تسهیل روابط تجاری با کشورهای همسایه با جدیت پیگیری می‌شود

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: تسهیل روابط تجاری با کشورهای همسایه جزو اولویت‌های اساسی و مهم است که دولت گام‌های خوبی برداشته است.

صدیف بدری عمران مجلسصدیف بدری، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل اظهار کرد: دولت در زمینه توسعه دیپلماسی منطقه و استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه اقدامات اساسی انجام داده است.

وی افزود: با توجه به اینکه توسعه روابط با همسایگان در ثبات کشور موثر است، درصدد هستیم با اقدامات به عمل آمده اعتمادسازی دولت‌ها و ملت‌ها را رقم بزنیم.

بدری بیان کرد: تسهیل روابط تجاری با همسایگان جزو اولویت‌های اساسی و مهم است که در این زمینه دولت گام‌های خوبی برداشته است تا بتوانیم توسعه روابط خارجی با کشورهای همسایه را تسهیل بخشیم و دولت می‌تواند از ظرفیت‌های همسایگان در حوزه‌های تجاری و اقتصادی استفاده کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش حجم مبادلات ایران با کشورهای همسایه به توسعه روابط سیاسی و افزایش قدرت به ما کمک می‌کند که این مسئله نیز به نوبه خود حائز اهمیت بسیار است.

بدری تصریح کرد: پیگیری و تبادلات تجاری و عملیاتی باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود جزو اولویت‌های اساسی و مهم باشد که به همین منظور در وزارتخانه‌های تخصصی مانند اقتصاد، صمت یا کشاورزی تفاهم‌نامه‌ها به قراردادها تبدیل می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: تولیدات ما برای صادرات کشورهای همسایه مناسب است که خوشبختانه در این زمینه دولت در حوزه روابط خارجی سیاست مناسبی را دنبال می‌کند و درصدد هستیم تا ظرفیت داخلی و همسایگان تراز تجاری ما در این زمینه 5 برابر شود.

انتهای پیام
captcha