سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی منصوب شد
کد خبر: 4069975
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی منصوب شد

اسماعیل چمنی با حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به‌عنوان سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی منصوب شد.

اسماعیل چمنی سرپرست دانشگاه محقق اردبیلیبه گزارش ایکنا از اردبیل، با حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر اسماعیل چمنی به‌عنوان سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی منصوب شد.

در بخشی از حکم دکتر محمدعلی زلفی گل خطاب به دکتر اسماعیل چمنی آمده است: نظر به‌ مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی به‌ موجب این حکم به‌ عنوان سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی منصوب می‌شوید.

در این حکم افزوده شده است: انتظار می‌رود با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، روحیه انقلابی، راهبردهای اساسی دولت مردمی و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و جلب همکاری استادان، مدیران، یاوران علمی (کارکنان) و دانشجویان و تمامی امکانات مادی و معنوی دانشگاه از جمله ظرفیت عظیم خیرین و واقفین را جهت تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اسناد بالادستی، مرجعیت و دیپلماسی علمی، توسعه همه‌جانبه علم و فناوری، آموزش پژوهش - محور، پژوهش آموزش - محور، مهارت‌افزایی، کارآفرینی، فرهنگ‌سازی کار تیمی و گروهی و در نهایت اجرای تمامی محورهای سند دانشگاه اسلامی به کار گیرید.

چمنی در حین ورود به مقطع دکتری در سال ۱۳۸۰ بورسیه تحصیلی دانشگاه محقق اردبیلی را از طریق وزارت علوم, تحقیقات و فناوری اخذ کرده و از آن زمان فعالیت خود را در دانشگاه محقق اردبیلی شروع و در سال ۱۳۹۴ به مرتبه علمی استادی دست پیدا کرده و در حال حاضر عضو هیات‌ امنای منطقه پنج فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

وی دوره‌های تحقیقاتی را در دانشگاه‌های  کویینزلند استرالیا و ریدینگ انگلستان گذرانده و استاد راهنمای  بیش از ۷۰ دانشجو در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد و یک پژوهشگر پسادکتری بوده و بیش از ۱۰۰ مقاله علمی و پژوهشی منتشر شده در مجلات علمی کشور و بین‌المللی را در کارنامه خود دارد.

عضو هیئت تحریریه مجله گل‌ و گیاه زینتی، داور اکثر مجلات علمی و پژوهشی باغبانی کشور، عضو انجمن بین‌المللی باغبانی، عضو انجمن علوم باغبانی ایران، عضو گروه رتبه‌بندی شرکت‌های تخصصی در نظام‌مهندسی کشاورزی، مسئول کمیته تخصصی برنامه‌ریزی راهبردی باغبانی سازمان جهاد کشاورزی ، نماینده انجمن علوم باغبانی ایران در دانشگاه محقق اردبیلی، عضو هیات ممیزه دانشگاه محقق اردبیلی ، معاون آموزشی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی به مدت سه سال، رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه محقق اردبیلی به مدت ۶ سال و رئیس کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی خانه نخبگان سپاه به مدت چهار سال از جمله مسئولیت‌های اجرایی دکتر چمنی است.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش ۳۸ دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در حال حاضر در ۲۰۱ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حدود ۱۱ هزار دانشجو دارد که در ۱۱ دانشکده مشغول تحصیل هستند. 

انتهای پیام
captcha