هشدار علوم پزشکی استان درباره شیوع دوباره کرونا در اردبیل
کد خبر: 4069971
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷

هشدار علوم پزشکی استان درباره شیوع دوباره کرونا در اردبیل

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل نسبت به احتمال اوج گیری دوباره شیوع کرونا در این استان هشدار داد و خواستار مراقبت و جدیت مردم در کنترل بیماری کووید19 شد.

کرونابه گزارش ایکنا از اردبیل، محمد جعفرزاده، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، ۲۰ تیرماه، در جمع خبرنگاران اردبیلی با تاکید بر تداوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اظهار کرد: در شرایطی که خبرهایی مبنی بر گسترش شیوع سویه ba5 ویروس کرونا به گوش می‌رسد، استفاده از ماسک و دریافت دُز یادآور واکسن کرونا همچنان مورد تاکید است.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن زمان بازگشت حجاج، گردهمایی عظیم اربعین حسینی و نیز بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، لازم است که کلیه گروه‌های سنی واجد شرایط که بیش از 6 ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن آنها گذشته است، نسبت به دریافت دُز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در ادامه شرایط شیوع کرونا در استان اردبیل را در وضعیت مهار اعلام کرد و گفت: هم اکنون روزانه یک مورد مثبت ابتلا به کرونا در این استان گزارش می‌شود و گاهی این آمار به صفر هم می‌رسد.

وی وضعیت کنونی شیوع کرونا در همه شهرستانهای استان اردبیل را آبی اعلام کرد و افزود: برای کنترل کرونا لازم است که همه شهروندان نسبت به تزریق واکسن در سه نوبت و نوبت یادآور اقدام کنند.

جعفرزاده اضافه کرد: استان اردبیل با تزریق 99.8 درصدی نوبت اول واکسن کرونا برای جامعه هدف تعیین شده، در رتبه نخست کشوری قرار دارد و با تزریق 90 درصدی نوبت دوم واکسن نیز در جایگاه دوم کشوری قرار دارد.

وی اظهار کرد: تاکنون 37 درصد از جامعه هدف واکسیناسیون در استان اردبیل نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و این استان در جایگاه ششم کشوری در این زمینه قرار دارد ولی لازم است که شهروندان برای دریافت نوبت یادآور اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha