تداوم روزهای بدون فوتی کرونا در اردبیل
کد خبر: 4059099
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰

تداوم روزهای بدون فوتی کرونا در اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل گفت: هم‌اکنون در شبانه‌روز گذشته مجموع بیماران بستری در مراکز درمانی استان به 10 بیمار رسیده و خوشبختانه هیچ مورد فوتی در استان در شبانه‌روز گذشته نداشتیم.

کروناعلی محمدیان‌اردی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل اظهار کرد: آخرین وضعیت کرونا در استان اردبیل به این شکل است که تمامی شهرستان‌های استان در وضعیت زرد و آبی قرار دارند و با وضعیت موجود انتظار می‌رود وضعیت استان به شکلی باشد که بتوانیم این ویروس منحوس را هر چه سریع‌تر ریشه‌کن کنیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، گرمی و مشگین‌شهر و خلخال در وضعیت آبی قرار دارند و بقیه شهرستان‌ها وضعیت زرد قرار دارند که در این زمینه باید برای ریشه‌کن کردن ویروس منحوس برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل تصریح کرد: در طول 24 ساعت گذشته هیچ بیمار جدیدی در مراکز درمانی استان بستری نشده‌اند و در مجموع بیماران بستری در مراکز درمانی استان به 10 بیمار رسیده و خوشبختانه هیچ مورد فوتی در استان در شبانه‌روز گذشته نداشتیم که نشانه خوبی از وضعیت موجود است.

محمدیان‌اردی ادامه داد: در طول شبانه‌روز گذشته وضعیت 6 بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه است و یک بیمار نیز با بهبودی نسبی ترخیص شد که این موضوع به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است تا بتوانیم وضعیت استان را به شرایط مطلوب برسانیم.

وی تصریح کرد: تزریق 2 میلیون و 226 هزار و 687 واکسن کرونا در استان اردبیل انجام یافته که خوشبختانه رتبه‌های برتر کشوری را در تزریق واکسیناسیون به دست آورده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل تصریح کرد: همچنان استفاده از ماسک، سیستم تهویه مناسب، دوری از تجمعات و دورهمی‌های بی‌مورد و واکسیناسیون امری لازم و ضروری است که باید مورد توجه واقع شود.

انتهای پیام
captcha