واقعه «غدیر خم» ضرورت فرهنگی و اعتقادی جامعه است
کد خبر: 4069042
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷

واقعه «غدیر خم» ضرورت فرهنگی و اعتقادی جامعه است

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل با تاکید بر گرامیداشت اعیاد و مناسبت‌های ملی و اسلامی در احیای شئون مذهبی گفت: تبیین اهمیت واقعه «غدیر خم» ضرورت فرهنگی و اعتقادی جامعه است.

جلسه ساماندهی شئون فرهنگی تبلیغات اسلامی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام سید محسن محسنی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ۱۵ تیرماه، در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی به‌مناسبت فرارسیدن اعیاد قربان و غدیر خم، با بیان اینکه در بیانات رهبر معظم انقلاب است که «اگر غدیر درست تبیین شود موجب وحدت شیعه و سنی می‌شود»، اظهار کرد: غدیر سیاسی‌ترین عید مسلمین است و با توجه به اینکه اردبیل، استان تلفیقی است باید با شیوه‌های درست از ظرفیت تمامی افراد اعم از شیعه و سنی برای معرفی اهل بیت و امام علی(ع) استفاده شود.

وی با بیان اینکه گرامیداشت ایام عید امامت و ولایت امروز بیشتر از ایام و مناسبت‌های دیگر در بین مردم و جوانان حائز اهمیت است، افزود: ما در اسلام هر آنچه داریم از برکت غدیر خم است چراکه اگر این واقعه عظیم و تاریخی اسلام در غدیر خم نبود امروز شاید شاهد سایر مناسبت‌های مذهبی نیز نبودیم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: یکی از اصلی‌ترین رسالت‌ها و اولویت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل مردمی کردن فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و مشارکت با ادارات و ارگان‌ها بوده و برای همین تلاش می‌شود مردم، محور اصلی برنامه‌های عید غدیر باشند.

محسنی غدیر خم را آغاز راهی برای رسیدن به حکومت جهانی امام زمان(عج) دانست و تاکید کرد: تمامی اقشار جامعه از جمله کارمندان، بازاریان و اصناف، روحانیون، اساتید دانشگاه، نخبگان، دانش‌آموزان، دانشجویان، کارگران و کشاورزان و روستاییان باید در حد توان مبلغ غدیر باشند و سازمان تبلیغات اسلامی را برای مردمی کردن فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی یاری کنند.

وی توجه به تفکرات امامین انقلاب در برگزاری مراسم دینی و مذهبی را لازم و ضروری دانست و افزود: باید در برگزاری مراسم دینی به مبانی فکری امام راحل و مقام معظم رهبری مراجعه کنیم و با توجه به اینکه ولایت فقیه برگرفته از تفکر ناب اسلامی سیاسی و امتداد ولایت غدیر است، این امر باید در آئین‌ها تبیین شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی اردبیل به اهمیت اتحاد و یکپارچگی در بین امت اسلامی و مذاهب شیعه و سنی اشاره کرد و افزود: وحدت مطلوب و حقیقی، هم در عرصه سیاسی، اجتماعی و هم در زمینه‌های فکری و مذهبی پدیدار می‌شود که در این میان وحدتی ماندگار است که بر پایه تقریب بین باورهای انواع مذاهب استوار باشد و این امر باعث استحکام و تداوم، پایه‌های حکومت اسلامی در جهان می‌شود.

محسنی به عناوین برنامه‌های گرامیداشت اعیاد قربان و غدیر اشاره کرد و گفت: برنامه‌های دهه ولایت در قالب برنامه‌های گفتمان ساز با سخنرانی مبلغین، روحانیون طرح هجرت و مستقر، امامان محله، پایگاه‌های اجتماعی و مساجد تراز استان اردبیل و نیز توزیع غذای گرم بین خانواده‌های بی‌بضاعت توسط هیئت‌های مذهبی اجرا می‌شود.

وی از شهرداری این شهر خواست در فضاسازی و آذین بندی سطح شهر همت جدی داشته و در گرامیداشت و احیای اعیاد قربان و غدیر به عنوان اعیاد بزرگ مسلمین اقدامات شایسته‌ای انجام دهند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی اردبیل به فرارسیدن نهم ذی الحجه سالروز شهادت مسلم بن عقیل و آغاز عزاداری ماه محرم از اردبیل به عنوان خاستگاه مذهب شیعه در کشور اشاره کرد و گفت: از دیرباز تاکنون در شهر حسینی و دارالارشاد اردبیل به عنوان آغازگر مراسم عزای اباعبدالله الحسین (ع) در روز هشتم ذی الحجه شب شهادت سفیر کربلا حضرت مسلم بن عقیل (ع)، مراسم دسته‌روی و عزاداری محله دروازه عالی قاپو برگزار می‌شود که امسال نیز طبق سنوات گذشته با حضور هیئت‌های مذهبی و اقشار مختلف مردم این مراسم اصیل و سنتی احیا خواهد شد.

محسنی تاکید کرد: مراسم عزاداری نباید اعیاد قربان و غدیر خم را تحت شعاع خود قرار دهد بلکه باید عید بزرگ غدیر خم به عنوان سرچشمه نهضت اسلامی، در تبیین و تبلیغ ارزش‌های دینی و اسلامی گرامی داشته شود.

انتهای پیام
captcha