انتشار دو عنوان کتاب فنی مهندسی در انتشارات جهاد دانشگاهی اردبیل
کد خبر: 4068311
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳

انتشار دو عنوان کتاب فنی مهندسی در انتشارات جهاد دانشگاهی اردبیل

دو عنوان کتاب «امنیت داده‌ها در رایانش ابری» و «دیجیتال مارکتینگ برای همه» با رویکردی به علوم کامپیوتر، به همت انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل منتشر شد.

انتشارات جهاد دانشگاهی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، دو عنوان کتاب «امنیت داده‌ها در رایانش ابری» و «دیجیتال مارکتینگ برای همه» با رویکردی به علوم کامپیوتر، به همت انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل منتشر شد.

کتاب «امنیت داده‌ها در رایانش ابری» تألیف جولیو دی. آگوستینو‏‫ در سال 2019 توسط یاشار سلامی، وحید خواجه‌وند، یاسر عبازاده از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در 2 فصل و 168 صفحه ترجمه شده است.

این کتاب نه‌تنها حفاظت اطلاعات در رایانش ابری، معماری و اصول پایه بلکه طراحی برنامه و جزئیات دقیق پیاده‌سازی موردنیاز برای انتقال برنامه‌های کاربردی موجود به فضای ابر را پوشش می‌دهد و خوانندگان جزئیات بیشتری را دربارۀ نرم‌افزار به‌عنوان سرویس(SaaS)، بستر به ‌عنوان سرویس(PaaS)، زیرساخت به‌ عنوان سرویس(IaaS)، سرور و مجازی‌سازی دسکتاپ و غیره فرامی‌گیرند و درک بهتری از مهندسی ابر و اقدامات لازم برای دستیابی سریع به مزایای آن خواهند داشت و در آن واحد ریسک پیاده‌سازی فناوری اطلاعات(IT) را کاهش می‌دهند.

کتاب «امنیت داده‌ها در رایانش ابری» که محتوای آن برای کاربرانی که خواستار انتقال به فضای ابر می‌باشند، متخصصان آی‌تی که در پی شرحی مختصر از اصول پایۀ فضای ابر هستند و دانشجویان علوم کامپیوتر که سامانه‌های ابری را برای آزمون اهداف خواهند ساخت، مناسب است.

کتاب «دیجیتال مارکتینگ برای همه» نیز توسط سیدیاشار بنی‌هاشم و سمن شیشه‌چی از اعضای هیأت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا در 10 فصل و 152 صفحه تالیف شده است.

این کتاب که به روز و کابردی بودن و بیان ساده مفاهیم از ویژگی‌های آن است سعی دارد مفاهیم مرتبط نظیر بهینه‌سازی موتورهای جستجو را نیز پوشش دهد.

چاپ اول هر یک از کتاب‌های «امنیت داده‌ها در رایانش ابری» و «دیجیتال مارکتینگ برای همه» با قیمت 600 هزار تومان در بهار 1401 توسط انتشارات جهاددانشگاهی اردبیل منتشر شده است و علاقه‌مندان برای تهیه این آثار می‌توانند با شماره 33749503-045داخلی 111 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام
captcha