دانشگاه محقق اردبیلی رتبه دوم دانشگاه‌های جامع کشور را کسب کرد
کد خبر: 4063026
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶

دانشگاه محقق اردبیلی رتبه دوم دانشگاه‌های جامع کشور را کسب کرد

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، از ارتقای رتبه این دانشگاه در رتبه‌بندی تایمز 2022 دانشگاه‌های آسیایی خبر داد و گفت: دانشگاه محقق اردبیلی در این رتبه‌بندی موفق به کسب رتبه 2 در بین دانشگاه‌های جامع کشور شد.

دانشگاه محقق اردبیلیبه گزارش ایکنا از اردبیل، عزیز حبیبی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ، ۱۹ خردادماه، با اشاره به حضور موفق دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی تایمز 2022 دانشگاه‌های آسیایی اظهار کرد: بر اساس اطلاعات منتشره در وب‌سایت موسسه تایمز 616 دانشگاه از 31 کشور مختلف آسیایی موفق به ورود به رتبه‌بندی تایمز 2022 دانشگاه‌های آسیایی شدند که دانشگاه محقق اردبیلی ضمن ارتقای جایگاه پنج پله‌ای نسبت به سال 2021 موفق به کسب جایگاه شایسته 125 در بین دانشگاه‌های آسیایی شد.

وی ادامه داد: دانشگاه محقق اردبیلی علاوه بر تداوم حضور موفق در رتبه‌بندی تایمز دانشگاه‌های آسیایی برای دومین سال پیاپی توانست رتبه‌های فاخر 2 (با سه رتبه ارتقا نسبت به سال قبل) و 12 (با 3 رتبه ارتقا نسبت به سال قبل) را به ترتیب در بین تمام دانشگاه‌های جامع وابسته به وزارت علوم و دانشگاه‌های ایرانی کسب کند.

حبیبی گفت: در مجموع 58 دانشگاه ایرانی موفق به ورود به رتبه‌بندی یاد شده در سال 2022 شدند که در بین دانشگاه‌های جامع وابسته به وزارت علوم، فقط دانشگاه کاشان موفق به کسب جایگاه بهتر نسبت به دانشگاه محقق اردبیلی شده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با تبریک این موفقیت به جامعه علمی استان و کشور، همکاران هیات علمی، کارکنان توانمند و دانشجویان خاطرنشان کرد: شاخص‌های مورد استفاده در رتبه‌بندی تایمز 2022 دانشگاه‌های آسیایی شاخص‌های 13 گانه مورد استفاده برای رتبه‌بندی جهانی تایمز در قالب پنج معیار آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجهه بین‌المللی است.

انتهای پیام
captcha