اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در خلخال
کد خبر: 4062814
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸

اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در خلخال

مسئول عمران و آبادانی بنیاد علوی در جنوب استان اردبیل گفت: بنیاد علوی برای اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال در شهرستان‌های خلخال و کوثر و با استفاده از اعتبارات هدایای مقام معظم رهبری بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌کند.

حمید فتاحی قرارگاه محرومیت زدایی خلخالبه گزارش ایکنا از اردبیل، حمید فتاحی، مسئول عمران و آبادانی بنیاد علوی در جنوب استان اردبیل، ۱۸ خردادماه، ضمن اعلام این خبر در اردبیل اظهار کرد: بنیاد علوی از سال گذشته برای دست‌یابی به اهداف محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال در سطح شهرستانهای خلخال و کوثر سرمایه‌گذاری و محرومیت زدایی در بخش‌های عمرانی و اشتغال‌زای این دو شهرستان را آغاز کرده و برخی از طرح‌های عمرانی به مرحله بهره‌برداری رسیده و تعدادی از طرح‌های در حال احداث نیز با پیشرفت مناسبی در حال تکمیل هستند.

وی اضافه کرد: از مجموع ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده برای محرومیت‌زدایی جنوب استان، ۳۰۰ میلیارد ریال مربوط به اجرای طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی در بخش‌هایی از جمله تکمیل پروژه‌های استخر معیشتی، تامین آب کشاورزی، اصلاح نژاد دام، تامین آب شرب، احداث راه روستایی، خانه عالم، تکمیل طرح‌های ورزشی نیمه تمام روستایی و نوسازی و تجهیز مدارس روستایی بوده و ۲۰۰ میلیارد ریال نیز به عنوان تسهیلات بانکی ارزان‌ قیمت در اختیار مجریان طرح‌های اشتغال‌زایی قرار می‌گیرد.

مسئول عمران و آبادانی بنیاد علوی در جنوب استان اردبیل، با بیان اینکه نحوه مشارکت بنیاد علوی در اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی مناطق محروم کشور با تامین ۵۰ درصد از اعتبارات مورد نیاز طرح‌های پیشنهادی مناطق محروم صورت می‌گیرد، افزود: با توجه به عقد قرارداد با دستگاه‌های اجرایی مختلف این استان از طرف بنیاد علوی ۵۰ درصد از اعتبارات مورد نیاز طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی از محل اعتبارات دولتی تامین خواهد شد.

فتاحی گفت: این بنیاد از مجموع ساخت و احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی در نظر گرفته شده برای محرومان در سطح کشور ساخت ۱۹۱ واحد مسکونی محرومان در مناطق روستایی شهرستان‌ خلخال را در دستور کار قرار داده و این واحدها در قالب امضای دو تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن هم اکون در حال احداث است.

نماینده بنیاد مستضعفان در جنوب استان اردبیل گفت: از مجموع ۱۹۱ واحد مسکونی در نظر گرفته شده برای محرومان خلخال ۴۶ واحد در سطح مناطق روستایی بخش مرکزی، ۸۵ واحد در بخش خورش رستم و ۵۷ واحدمسکونی نیز در سطح روستاهای بخش شاهرود این شهرستان احداث می‌شود.

وی افزود: برای ساخت واحدهای مسکونی محرومان خلخال مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال کمک مالی بلاعوض از سوی بنیاد علوی،۳۰ میلیون ریال از سوی  کمیته امداد امام خمینی(ره) و یک میلیارد ریال نیز از سوی بنیاد مسکن در اختیار محرومان فاقد مسکن قرار می‌گیرد.

مسئول عمران و آبادانی بنیاد علوی در جنوب استان اردبیل گفت: برای کمک به حل بحران بی‌آبی در روستاهای منطقه، بنیاد علوی طرح‌های آبرسانی شرب ۱۰ روستای خلخال و کوثر را با ۵۰ میلیارد ریال و همچنین تامین تانکر سیار آبرسانی به روستاهای کم‌آب منطقه اجرا می‌کند.

انتهای پیام
captcha