۲۰۰ پروژه بازسازی عتبات عالیات عراق به دست ایرانیان اجرا می‌شود
کد خبر: 4059939
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶

۲۰۰ پروژه بازسازی عتبات عالیات عراق به دست ایرانیان اجرا می‌شود

مدیر ستاد عتبات عالیات استان اردبیل گفت: ۲۰۰ پروژه بازسازی عتبات عالیات در کشور عراق به دست ایرانیان در حال ساخت و تکمیل است.

اسفندیار هوشیار مدیر عتبات عالیاتبه گزارش ایکنا از اردبیل، اسفندیار هوشیار، مدیر ستاد عتبات عالیات استان اردبیل، پنجم خردادماه در جلسه شورای هماهنگی ستاد عتبات عالیات در خلخال اظهار کرد: انتظار می‌رود با کمک‌ها و مشارکت‌های مالی مردم ولایتمدار استان اردبیل این امر محقق شود.

وی اظهار کرد: فعالیت خیرین حرم‌ساز استان در خور قدردانی است و به برکت مشارکت همه‌جانبه مردم در  کمک به بازسازی حرم‌های مطهر ستاد بازسازی عتبات عالیات این استان توانسته در کشور به این جایگاه مطلوب برسد.

هوشیار ادامه داد: از زمان تشکیل این ستاد تاکنون قالب تعهدات آن در زمینه کمک به بازسازی صحن‌های مطهر اهل بیت(ع) عتبات عالیات در کشور عراق محقق شده و این ستاد از ستادهای موفق و برتر کشور در انجام تعهدات سالانه است.

وی افزود: برغم تاثیر کرونا بر همه فعالیت‌های اجتماعی و مذهبی در دو سال گذشته ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل در سال ۱۳۹۹ موفق به کسب رتبه دوم در بین ستادهای بازسای عتبات عالیات کشور شده است.

مدیر ستاد عتبات عالیات استان اردبیل گفت: در سال ۹۹ در ساخت و بازسازی حدود ۷۰۰ مترمربع از صحن‌های مطهر اهل بیت(ع) مشارکت شده و در سال قبل نیز مجوز ساخت حدود هزار مترمربع از صحن‌های حرم حضرت زینب(س) به استان اردبیل داده شده که امیدواریم با کمک خیرین استان هزینه نقدی و غیرنقدی آن نیز تامین شود.

وی افزود: ۲۰۰ پروژه بازسازی عتبات عالیات در کشور عراق بدست ایرانیان در حال ساخت و تکمیل است و بیش از ۲ هزار ایرانی عاشق اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در اجرای این پروژه‌ها فعالیت و مشارکت مستقیم دارند که بخشی از این طرح‌ها توسط ستاد بازسازی استان اردبیل در حال اجرا است.

مدیر ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل، با سپاس از زحمات ارزشمند خادمین ائمه اطهار(ع) در جمع‌آوری وجوهات و نذورات مردم ولایی و حسینی استان از کمک‌ها و همکاری مردم حسینی استان تقدیر کرد.

هوشیار، استفاده از روش‌ها و راهکارهای مختلف برای افزایش جذب مشارکت‌های مردمی برای توسعه فعالیت‌ها و استفاده بهتر از تمامی ظرفیت استان و ارادتمندان به ساحت مقدس ائمه معصومین(ع) را از جمله برنامه‌های امستال این ستاد ذکر کرد.

وی بیان کرد: بانوان استان اردبیل به لحاظ بیشترین سطح مشارکت در کمک مالی به بازسازی عتبات عالیات موفق به کسب رتبه برتر کشور در سال‌های گذشته در این زمینه شدند.

مدیر ستاد عتبات عالیات استان اردبیل گفت: برغم مشکلات مالی و اقتصادی ، مردم استان اردبیل همچنان در کمک به این ستاد پیشقدم بوده و خلخال جایگاه ویژه‌ای را در شهرستان‌های مختلف استان به دلیل قابل توجه بودن سطح کمک‌های انجام شده به بازسازی به خود اختصاص داده است.

هوشیار، با بیان اینکه اهالی خلخال مبالغ قابل‌توجهی به بازسازی صحن‌های مطهر کمک کرده‌اند، افزود: تعهد مالی امسال خلخال به ازای هر نفر ۵۰ هزار ریال تعیین شده که انتظار می‌رود این امر با همکاری مساجد، تبلیغات موردنیاز از سوی روحانیون کمک‌های هیات مذهبی و سایر نهادهای مذهبی شهرستان تا پایان سال محقق شود.

انتهای پیام
captcha