برگزاری اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات اردبیل با اعلام نفرات برتر
کد خبر: 4058366
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹
خبرنگار ایکنا خوش درخشید؛

برگزاری اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات اردبیل با اعلام نفرات برتر

اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان اردبیل با حضور مسئولین استانی و اصحاب رسانه استان در سالن بیضاء اردبیلی برگزار و زهرا رضازاده با کسب رتبه سوم در بخش گزارش از خبرگزاری ایکنا خوش درخشید.

جشنواره مطبوعاتبه گزارش ایکنا از اردبیل، اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان اردبیل، ۲۹ اردیبهشت‌ماه، با حضور مسئولین استانی و اصحاب رسانه استان در سالن بیضاء اردبیلی برگزار شد و با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

مصطفی جمشیدی، مدیر خانه مطبوعات و دبیر جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان اردبیل، در این مراسم اظهار کرد: طی ۲ و نیم سال گذشته بر اثر شیوع کرونا، برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز تحت‌الشعاع قرار گرفته بود که بلافاصله با روند نزولی این بیماری، سومین دوره جشنواره مطبوعات استان را برگزار کردیم و در این جشنواره ۲۱۶ اثر به دبیرخانه ارسال شده بود.

وی اضافه کرد: دوره قبل این جشنواره در سال ۹۷ برگزار شده بود که تلاش می‌کنیم دوره‌های بعدی را به شکل مداوم برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: این جشنواره در بخش‌های مختلف شعار سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها»، مدیریت شهری و شبکه‌های اجتماعی برگزار شد.

عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این مراسم اظهار کرد: در وضعیت حساس کنونی مملکت، سطر به سطر و کلمه به کلمه‌ی مطالب خبرنگاران در رشد و تعالی جامعه نقش مهم و اساسی دارد.

وی افزود: این خبرنگاران هستند که می‌توانند تاثیر مثبت در توسعه جامعه یا اثر منفی در رابطه با شکوفایی جامعه داشته باشند.

بحرالعلومی تصریح کرد: پس از ۲ سال و نیم همه‌گیری کرونا، امیدواریم اکنون با فروکش کردن بیماری، شاهد برگزاری بهتر برنامه‌های فرهنگی در سطح جامعه باشیم.

مطالبه‌گری رسالت اصحاب رسانه است

صدیف بدری، نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، نیز در این مراسم ضمن ارج نهادن به رسالت‌های خطیر رسانه‌ها خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: رسالت رسانه‌ها مطالبه‌گری و رساندن مسائل و مشکلات مردم به گوش مسئولین و همچنین توجیه و آگاه‌سازی مردم است.

وی در ادامه افزود: رسانه‌ها، روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی نیست که مطابق میل و خواسته‌های آنان عمل کرده و مطالبه‌گری نکنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این نگاه شاید در دولت‌ها هم وجود داشته که از رسانه‌ها به عنوان ابزار استفاده کنند و باید اذعان کرد که رسانه‌ها نقش غیر قابل انکاری در توسعه همه جانبه کشور دارند و این نقش زمانی محقق خواهد شد که رسانه‌ها آزادانه عمل کنند.

بدری گفت: اصحاب رسانه سهم بسزایی در توسعه و پیشرفت جامعه دارند، لذا نیاز ضروری است تا توجه ویژه‌ای به وضعیت این قشر شود و همواره در دوران خدمتم در شهرداری و مجلس شورای اسلامی مدیون اهالی رسانه هستم.

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مردمی کردن یارانه‌ها از سوی دولت گفت: دولتمردان باید برنامه مدوّن برای حذف یارانه‌های پنهان و هدفمندی یارانه‌ها به نفع مردم داشته باشند.

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم قدم‌های بزرگی را در جهت پیشرفت کشور برداریم اصحاب رسانه با قلم ها و حضور آگاهانه و مقتدرانه می تواند نقش مهمی را در این زمینه ایفا کند.

بدری، درباره تامین مسکن برای خبرنگاران افزود: خانه مطبوعات لیست اعضا را ارسال کند تا با رایزنی وزارت مسکن و شهرسازی نسبت به تامین زمین و یا مسکن برای خبرنگاران فاقد مسکن اقدام شود.

نقش اصحاب رسانه در رشد و تعالی جامعه

سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل، با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره مطبوعات گفت: رسانه‌ها مسؤولیت بزرگی در رشد و توسعه جوامع بر عهده دارند.

وی، با بیان اینکه استان اردبیل در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی نیازمند یک همت بزرگ برای رسیدن به جایگاه واقعی خود است، افزود: با شناخت منابع موجود استان و هموار کردن مسیر تحول و ثروت‌آفرینی عمومی در اردبیل، مسائل و مشکلات کاهش خواهد یافت.

استاندار اردبیل ادامه داد: استفاده از پتانسیل و ظرفیت‌های گردشگری، کشاورزی و نقاط مرزی استان که می‌تواند سهم عمده‌ای در توسعه و پیشرفت استان داشته باشد، نیازمند تحول گفتمان و نگاه حل‌المسائلی، همراهی و همدلی است.

عاملی، با اشاره به اینکه تقریر حقیقت و تقلیل مرارت، می‌تواند به همگرایی انسان‌ها منجر شود، تصریح کرد: رسانه‌ها با به تحریر درآوردن حقایق و کاستن از درد و رنج مردم نقش موثری بر عهده دارند و در این میان پرهیز از عوام فریبی و نگاه تنگ نظرانه به تحول در رویکرد منجر خواهد شد.

گفتنی است؛ زهرا رضازاده، خبرنگار ایکنا اردبیل در بخش گزارش رتبه سوم را کسب کرد.

انتهای پیام
captcha