پروژه راه‌آهن اردبیل - مغان از بودجه ردیف‌دار بهره‌مند شد
کد خبر: 4054482
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰

پروژه راه‌آهن اردبیل - مغان از بودجه ردیف‌دار بهره‌مند شد

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه اجرایی کردن طرح اتصال راه‌آهن اردبیل - مغان از بودجه ردیف‌دار بهره‌مند شده و وزارت راه و شهرسازی باید اهتمام جدی نسبت به اتمام این طرح داشته باشند.

کاظم موسوی مجلس شورای اسلامیحجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی، نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: با هدف بررسی مشکلات تولید و اشتغال تا پایان اردیبهشت ماه اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس سفری به استان اردبیل خواهند داشت و در این سفر وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر صمت و رئیس کل بانک مرکزی نیز حضور خواهند داشت.

وی بیان کرد: بررسی زیرساخت‌های موجود برای کمک به مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل و نیز تلاش برای احیای واحدهای نیمه‌فعال و غیرفعال و بررسی روند اجرایی پروژه‌های بزرگ استان در دستور کار است که در این زمینه وزارت راه و شهرسازی درصد تسریع و تکمیل پروژه مهم ٰراه‌آهن اردبیل شد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بررسی زیرساخت‌های موجود و کمک به حل مشکلات واحدهای تولیدی و بررسی روند اجرایی پروژه راه‌‌آهن اردبیل - میانه و منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان در دستور کار است که به همین منظور برای اجرایی کردن طرح اتصال راه‌آهن اردبیل - مغان این پروژه از بودجه ردیف‌دار بهره‌مند شده و وزارت راه و شهرسازی باید با اهتمام جدی نسبت به اتمام این طرح داشته باشند.

موسوی اظهار کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در منطقه برای وصل شدن راه‌آهن اردبیل - میانه به شمال استان در دستور کار است و به همین منظر درصدد هستیم در راستای تحقق اجرای پروژه به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم که این مسئله به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است و می‌تواند ما را در دستیابی به اهداف مورد نظر رهنمون شود.

وی تصریح کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری استان برای تمام استان در اولویت است و مطالبه مردم استان نیز این است تا تمام استان از مزایای منطقه آزاد تجاری و صنعتی برخوردار باشد و با رفع مشکلات و موانع بتوانیم در راستای توسعه منطقه آزاد تجاری استان اقدامات اساسی و لازم را انجام دهیم که بسیار مهم و حائز اهمیت است.

انتهای پیام
captcha