نیازمند ارائه مطلوب فعالیت‌های دامپزشکی در اردبیل هستیم
کد خبر: 4052963
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳

نیازمند ارائه مطلوب فعالیت‌های دامپزشکی در اردبیل هستیم

فرماندار اردبیل، گفت: فعالیت‌های دامپزشکی تضمین کننده سلامت جامعه است ولی متاسفانه درک واقعی و متقابل از فعالیت‌های این ارگان حوزه سلامت و امنیت غذایی وجود ندارد.

دامپزشکی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، سید محمد اعتماد، فرماندار شهرستان اردبیل، هفتم اردیبهشت‌ماه، در مراسم تجلیل از بازرسان بهداشتی دامپزشکی کشتارگاه‌های اردبیل، اظهار کرد: همزمان با اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام رمضان در حال انجام است.

وی گفت: فعالیت‌های دامپزشکی تضمین کننده سلامت جامعه است ولی متاسفانه درک واقعی و متقابل از فعالیت‌های این ارگان حوزه سلامت و امنیت غذایی وجود ندارد.

فرماندار اردبیل، افزود: در بازدیدی که در ایام تعطیلات نوروزی در معیت مدیرکل و رئیس اداره دامپزشکی شهرستان از کشتارگاه‌های اردبیل داشتم، زحمات و سختی کار دامپزشکی مسجل و اهمیت موضوع نظارت بهداشتی به کلی برایم روشن شد و مترصد فرصتی بودم که از بازرسان بهداشتی تجلیل کنم و امروز به این خاطر در دامپزشکی حضور دارم.

اعتماد، با بیان اینکه از نزدیک با برخی از فعالیت‌های دامپزشکی آشنا است، خاطرنشان کرد: در اجرای طرح‌های نظارتی اقدامات مناسبی توسط دامپزشکی انجام شده و تا جایی که در حوزه اختیارات فرمانداری باشد از دامپزشکی حمایت خواهم کرد.

بهلول تکلوی، مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل، بیان کرد: تمام تلاش مجموعه دامپزشکی در راستای تامین امنیت غذایی و تضمین سلامت عمومی است و آمار و ارقام متعدد در حوزه فعالیت‌های دامپزشکی در بخش‌های مختلف در حال ثبت است.

وی افزود: اداره کل دامپزشکی با طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها روبه‌رو است و شاید مردم بدون توجه به فعالیت‌های دامپزشکی هر روز نیازمند فعالیت‌های این اداره هستند ولی متاسفانه دامپزشکی در جامعه مغفول واقع شده و علیرغم تنوع و تعدد فعالیت‌ها در جامعه شناخته شده نیستیم.

تکلوی، به فعالیت‌های دامپزشکی از مزرعه تا سر سفره غذایی اشاره کرد و افزود: قطعا بدون فعالیت‌های دامپزشکی ما جامعه امنی در حوزه بهداشتی و به طور کلی در امنیت غذایی نخواهیم داشت.

این مقام مسئول دامپزشکی، امنیت غذایی و اقتصادی را خط مشی دامپزشکی برشمرد و افزود تمام تلاش خویش را بکار گرفته‌ایم تا ضمن حمایت حداکثری از تولیدکنندگان و بهره‌برداران دامپزشکی به ویژه در تولید فرآورده‌های خام دامی سالم و بهداشتی زمینه‌ساز توسعه اقتصادی و تحقق اهداف اشتغال آفرین باشیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل، کمبود اعتبارات، تجهیزات و نیروی انسانی را مهمترین چالش پیش روی دامپزشکی عنوان و در راستای حل مشکلات موجود پیشنهاداتی در جهت بهبود امور ارائه داد و خواستار حمایت مقامات ارشد استانی از دامپزشکی شد.

انتهای پیام
captcha