مراسم تجلیل از منتخبین پویش «منیم قهرمانیم» در اردبیل
کد خبر: 4048593
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶

مراسم تجلیل از منتخبین پویش «منیم قهرمانیم» در اردبیل

مراسم تجلیل از منتخبین هنرواره پویش ملی «منیم قهرمانیم»، همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور مسئولین استانی در سالن بیضاء اردبیل برگزار شد.

مراسم تجلیل از منتخبین پویش «منیم قهرمانیم» در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، مراسم تجلیل از منتخبین هنرواره پویش ملی «منیم قهرمانیم»، ۲۲ فروردین‌ماه، همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، نماینده نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار اردبیل و مدیر بسیج هنرمندان استان اردبیل در سالن بیضای اردبیل برگزار شد.

هنر، عامل ماندگاری فرهنگ و تمدن است

خدابخش عطایی، معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در این مراسم به تبیین موضوع هنر انقلابی پرداخت و گفت: هر تمدن و فرهنگی که در قالب هنر ریخته شود، ماندگار خواهد شد.

عطایی، با بیان اینکه زبان هنر نیاز به مترجم ندارد، تصریح کرد: هر انسانی هنر را می فهممد  و مفهوم اثر را در ذهن خود تجسم می کنند  به همین خاطر می توان با زبان هنر مفاهیم ارزشی و انقلابی را به اقصی نقاط عالم صادر کرد.

وی بیان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت  و ارزش های نظام  را در قالب هنر  می توان به بهترین وجه ممکن به جوانان انتقال داد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) به شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: حاج قاسم سلیمانی قبل از شهادت شناخته شود، بعد از شهادت شناخته شد. چراکه قهرمان مردم و سردار دلها شد.

وی ادامه داد: بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی بالای ۱۰ هزار نفر در کشور اعلام آمادگی کردند تا جهت تامین امنیت کشور به خارج از مرزها برای مقابله با داعش و تکفیری ها اعزم شوند.

عطایی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان بیش از هر چیز دیگری از حضور امت در صحنه ها خوف و هراس دارند.

وی خواستار تولید فکر و اندیشه انقلابی در زمینه خلق آثار هنری شد و گفت: همه باید تلاش کنند تا زمینه های لازم  برای تعالی اهالی فرهنگ و هنر در کشور را فراهم کنند.

هنر متعالی کار انسان متعالی است

در ادامه عبداله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، به تبیین جایگاه هنر انقلابی در جامعه پرداخت و عنوان کرد: عالم عامل هنر، کسی است که از هیچ اثر هنری ماندگار خلق کند.

وی لازمه هنرمند شدن را هماهنگی شخص با عنصرهای مختلف هنری عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم هنرمند را در مسیر تعالی رهنمون کنیم. چراکه هنر متعالی کار انسان های متعالی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، انقلاب اسلامی را هنر عظیم در عصر حاضر بیان کرد و گفت: امام خمینی(ره) به عنوان معمار کبیر انقلاب اسلامی خالق این هنر عظیم و جهانی است و رهبر معظم انقلاب نیز در تداوم و تعالی آن با تمام وجود تلاش می کنند.

وی تاکید کرد: این پویش هنری در راستای تجلیل از «حاج قاسم سلیمانی» قهرمان فرا ملی‌مان صورت گرفت که در چند سال اخیر با کارهای خارق‌العاده خود در تار و مار دشمنان دین و بشریت، دنیا را در حیرت فرو برد.

بحرالعلومی به جایگاه هنرمند انقلابی اشاره و تصریح کرد: هنر متعالی کار انسان متعالی است چراکه فرد تعالی یافته  با حرکت در مسیر هنر  می تواند اثار فاخر و در تراز انقلاب اسلامی خلق کند.

وی به سخنان مرحوم علامه جعفری در این خصوص اشاره کرد و گفت: هنرمند انقلابی باید قدر داشته های خود را دانسته و با حرکت در مسیر الهی شکرگذار درگاه الهی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اردبیل، یادآور شد: هنرمندان با درک حماسه آفرینی‌های شهدا و رزمندگان و تجسم صحنه های ماندگار دوران دفاع مقدس می توانند با خلق آثار بی بدیل، نقش خود را در انتقال فرهنگ غنی و تاثیرگذار ایثار و شهادت به نسل های آینده ایفا کنند.

وی حماسه آفرینی های مدافعان حرم در جبهه مقاومت به ویژه حاج قاسم را که توانستند با کمترین امکانات در کوتاهترین زمان ممکن لکه‌های سیاه ظلم و ستم روا شده بر بشریت را از زمین پاک و تطهیر کنند را یادآور شد و گفت: هنرمندان انقلابی می‌توانند با به تصویر کشیدن حماسه های ماندگار برهه فعلی را که هنوز در ذهن جهان زنده است، ضمن روایت درست حقایق به جهان،در جنگ روایت ها تاثیرگذار بوده و با معرفی قهرمانان واقعی به نسل های آینده الگوسازی کنند.

انتهای پیام
captcha