اقدام غیرقانونی برای تامین زمین اقدام ملی مسکن در اردبیل انجام نمی‌شود
کد خبر: 4047214
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶

اقدام غیرقانونی برای تامین زمین اقدام ملی مسکن در اردبیل انجام نمی‌شود

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان اردبیل، گفت: تامین زمین از محدوده شهرها با نام اراضی کشاورزی انجام نیافته و به هیچ عنوان برای ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن اقدام غیرقانونی انجام نمی‌یابد.

 اقدام ملی مسکن محبوب حیدری، مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: با 70 درصد منابع ساخت واحدهای مسکن اقدام ملی از طریق تسهیلات بانکی در دستور کار قرار گرفته و مابقی آن از طریق آورده متقاضیان تامین می‌شود و با توجه به این که عملیات اجرایی مسکن ملی در استان اردبیل آغاز می‌شود، تمایل به تغییر کاربری توسط متقاضیان زمین با درخواست به راه و شهرسازی ممکن خواهد بود.

وی بیان کرد: متقاضیان با پرداخت به موقع مبالغ راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در احداث واحدها می‌توانند ما را در تحقق اهداف مورد نظر رهنمون شوند که این موضوع بسیار مهم و حائز اهمیت است.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان اردبیل، تصریح کرد: تامین زمین از محدوده شهرها با نام اراضی کشاورزی انجام نیافته و به هیچ عنوان برای ساحت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن اقدام غیرقانونی انجام نمی‌یابد بلکه با اخذ مجوز قانونی و تغییر کاربری‌ها در نظر گرفتن شرایط و محدودیت‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

حیدری اظهار کرد: اخذ مجوز و طرح موضوع در جلسات شورای مسکن استان امکان صدور مجوزهای قانونی در محدوده شهرها برای اراضی درجه 3 و 4 فراهم شود و با توجه به اینکه در اکثر شهرها تامین زمین رایگان برای احداث مسکن انجام شده و در اردبیل نیز برخی محدودیت‌ها رفع و تلاش برای اخذ کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی استان و شورای عالی معماری و شهرسازی زمین مورد نیاز را تامین و در اختیار سازندگان قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: تلاش بر این است تا در شهر اردبیل راه و شهرسازی و در سایر شهرستان‌ها بنیاد مسکن احداث مسکن نهضت ملی را عهده‌دار شود و با توجه به این که سقف تسهیلات مسکن براساس مناطق مختلف شهری و روستایی اعلام شده قیمت تمام شده مسکن در مناطق مختلف تعیین و مشخص شود که در کلانشهرهای بالای یک میلیون نفر 400 میلیون تومان، در مراکز استان‌ها 350 میلیون تومان و سایر شهرها 300 میلیون تومان در نظر گرفته شده و روستاها نیز 250 میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان اردبیل، افزود: 80 هزار واحد مسکونی در قالب جهش تولید مسکن ساخته می‌شود که ساخت 5 هزار واحد آغاز شده و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام
captcha