زمین مناسب برای احداث مسکن خبرنگاران در اردبیل تأمین می‌شود
کد خبر: 4016727
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹

زمین مناسب برای احداث مسکن خبرنگاران در اردبیل تأمین می‌شود

استاندار اردبیل، گفت: اقدامات لازم در راستای تأمین زمین مناسب برای احداث مسکن ویژه خبرنگاران، کارگران و معلمان در دستور کار قرار گرفته و بایستی مسکن در مکان مناسب احداث شود.

سیدحامد عاملی استاندار اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل، ششم آذرماه، در جلسه شورای مسکن استان اردبیل، اظهار کرد: اقدامات لازم در راستای تأمین زمین مناسب برای احداث مسکن ویژه خبرنگاران، کارگران و معلمان در دستور کار قرار گرفته و بایستی مسکن در مکان مناسب احداث شود.

وی، با اشاره به این که توسعه فضای شهری و مسکونی بایستی متناسب با طرح مطالعاتی توسعه شهر انجام و بدون انفصال واحدهای احداث شده در امتداد شهر باشد، بیان کرد: انتخاب زمین، دسترسی سریع به زیرساخت‌ها، پیش‌بینی فضا برای کاربری‌های مختلف عمومی، خیابان و فضای سبز از جمله موارد مهمی است که بایستی مد نظر دستگاههای متولی قرار گیرد.

استاندار اردبیل، ادامه داد: دستگاه‌های متولی، برنامه مشخصی در خصوص تامین زمین، وضعیت واگذاری و شرایط مختلف احداث از جمله پیمانکاری و یا تجمیعی را ارائه دهند.

عاملی، پرهیز از اخذ زمین‌های دستگاه‌های دولتی برای اختصاص به این طرح را مورد تاکید قرار داد و گفت: تامین زمین برای این واحدها باید از روش های مختلف با همکاری وزارت راه و شهرسازی از جمله تغییر کاربری زمین های غیرقابل کشت و بایر چسبیده به محدوده شهرها و روستاها انتخاب شود.

رئیس شورای مسکن استان اردبیل، با اشاره به تقاضای مسکن در جامعه، تامین زمین بر اساس اصول و کارشناسی های فنی و الحاق و تغییر کاربری آن را یادآور شد و گفت: با ورود کارشناسی به این موضوع از بروز اقدامات نسنجیده و ساخت و سازهای نامتعارف که چهره شهر و روستاها را مخدوش می کند، باید جلوگیری شود.

استاندار اردبیل، در ادامه با تاکید بر توجه به فضاهای سبز و عمومی در اجرای طرح ملی جهش تولید مسکن، افزود: در حال حاضر شهر اردبیل به لحاظ سرانه فضای سبز پایین‌تر از استاندارد بوده و لازم است در این طرح به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

انتهای پیام
captcha