افزایش پرداخت تسهیلات مسکن در اردبیل پیگیری می‌شود
کد خبر: 4053776
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶

افزایش پرداخت تسهیلات مسکن در اردبیل پیگیری می‌شود

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اینکه افزایش پرداخت تسهیلات مسکن در دستور کار است، گفت: درصدد هستیم تا 70 درصد منابع ساخت این واحدها از طریق تسهیلات بانکی تامین شده و به عنوان آورده متقاضیان در نظر گرفته شود.

 تسهیلات مسکن محبوب حیدری، مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: با تامین زمین در اردبیل احداث واحدهای مسکونی برای متقاضیان آغاز می‌شود و انتظار داریم با پرداخت به موقع مبالغ در راستای احداث این واحدها موفق عمل کرده و به تمامی اهداف خود در راستای اجرای موفق این طرح جامه عمل بپوشانیم.

وی بیان کرد: اخذ مجوز قانونی و تغییر کاربری برای اجرای این طرح با در نظر گرفتن شرایط و محدودیت‌ها انجام خواهد شد و متقاضیان زمینی که تمایل به تغییر کاربری دارند می‌توانند درخواست خود را به راه و شهرسازی استان ارائه کنند تا هر چه سریع‌تر تصمیمات لازم در راستای مکان‌یابی و صدور مجوزهای قانونی برای این طرح انجام یابد.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: تامین زمین رایگان برای احداث مسکن در اکثر شهرها در حال انجام است و در تلاش هستیم با رفع برخی محدودیت‌ها و اخذ مجوز کارگروه امور زیربنایی زمین مورد نیاز را تامین و در اختیار سازندگان قرار دهیم که به همین منظور افزایش پرداخت تسهیلات مسکن در دستور کار است به طوری که درصدد هستیم تا 70 درصد منابع ساخت این واحدها از طریق تسهیلات بانکی تامین شده و به عنوان آورده متقاضیان در نظر گرفته شود.

حیدری ادامه داد: سقف تسهیلات وام جهش تولید مسکن 250 تا 400 میلیون تومان متغیر در استان اردبیل در نظر گرفته شده و در قالب جهش تولید مسکن احداث 80 هزار واحد مسکونی در نظر گرفته شده که 5 هزار واحد آن نیز آغاز شده است.

وی در ادامه با اشاره به اتمام اجرای پروژه بزرگراهی در استان اردبیل نیز گفت: 50 کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل تا پایان اردیبهشت ماه به بهره‌برداری می‌رسد و بهره‌برداری از بخش‌هایی از محورهای ارتباطی استان همچون اردبیل - مشگین‌شهر، رضی - امیرکندی و اردبیل - سرچم نیز در دست اجراست و درصدد هستیم تا پایان اردیبهشت ماه به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: کاهش تصادفات جاده‌ای در استان اردبیل یکی از اولویت‌های اساسی برای ما است و در این زمینه درصدد هستیم سالانه 60 کیلومتر و در طول 5 سال آینده در حدود 300 کیلومتر بزرگراه با هدف ایمن‌سازی راه‌های اصلی در استان اردبیل احداث می‌شود که این موضوع در حال حاضر به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است.

حیدری گفت: توسعه بزرگراه‌های استان از طریق فاینانس بانکی در حال انجام است و با همکاری بانک صادرات اعتبارات مورد نیاز بزرگراه اردبیل - سرچم را تامین کرده و 50 کیلومتر پروژه بزرگراهی نیز در حال اجرا داریم.

انتهای پیام
captcha