برگزاری برنامه‌های قرآنی «کاروان نور» در مساجد شاخص اردبیل
کد خبر: 4047206
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳

برگزاری برنامه‌های قرآنی «کاروان نور» در مساجد شاخص اردبیل

رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی اردبیل، از برگزاری برنامه‌های قرآنی «کاروان نور» در ۱۴ مسجد شاخص مناطق مختلف شهر اردبیل همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد.

عزیز صابر تبلیغات اسلامی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین عزیز صابر، رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی اردبیل، ۱۷ فروردین‌ماه، در جلسه هماهنگی برنامه‌های قرآنی در اردبیل، اظهار کرد: مسجد بر اساس آیات و روایات، مهمترین پایگاه رشد و پیشرفت اسلام و مسلمانان بوده است، مسجد هدایتگر بوده و هر مسجد در شعاع امکانات و توانمندی خود بر جمعیت اثرگذار است و از این نظر نیاز است‌ که‌ برنامه ها، فعالیت ها و مسابقات قرآنی در مساجد برگزار شود.

رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی اردبیل، با اشاره به این‌که، برنامه‌های قرآنی از ۱۵ فروردین آغاز و تا ۸ اردیبهشت در مساجد اردبیل ادامه دارد، افزود: مساجد از صدر اسلام تاکنون نقش مؤثری در عرصه‌های مختلف زندگی مسلمانان به خصوص در ترویج فرهنگ قرآنی داشته و به یقین قاریان و حفاظ قرآن از بچه‌های مسجد و تربیت یافتگان مسجد هستند.

وی، با اشاره به اینکه مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات بیشتر با جوانان و نوجوانان در ارتباط هستند و نقش موثری در احیا و کارکردهای دینی را بر عهده دارند، تصریح کرد: پایگاه‌های مقاومت بسیج در کارکردهای فرهنگی هنری نقش بسزایی در جذب جوانان به مسجد و ایجاد همدلی و همراهی جوانان با برنامه‌های فرهنگی و قرآنی دارند.

صابر ادامه داد: فعالان مساجد با تدوین برنامه‌های فرهنگی و قرآنی هدفمند و جذاب می توانند مهجوریت قرآن را برطرف کنند و عناوین برنامه‌ها شامل قرائت قرآن توسط قاریان نوجوان و بزرگسال، سخنرانی و اجرای تواشیح و سرود قرآنی از برنامه های «کاروان نور» در مساجد شاخص و عموما حاشیه شهر در طول ماه رمضان است.

انتهای پیام
captcha