وصول مالیات در استان اردبیل 15 درصد افزایش یافت
کد خبر: 4045075
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸

وصول مالیات در استان اردبیل 15 درصد افزایش یافت

مدیرکل اداره امور مالیاتی استان اردبیل گفت: وصول مالیات در استان اردبیل در سال گذشته 15 درصد رشد نسبت به سال‌های گذشته داشته است.

مالیاتبه گزارش ایکنا از اردبیل، ابراهیم قلیزاده، مدیرکل اداره امور مالیاتی استان اردبیل، ششم فروردین‌ماه، در دیدار با مدیران استانی در اردبیل، اظهار کرد: وصول مالیات به‌عنوان یکی از راه‌های تحقق منابع درآمد کشور و استان اردبیل است که در این زمینه ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی در استان اردبیل با جدیت ادامه دارد که امیدواریم این موضوع مورد توجه باشد.

وی بیان کرد: سال گذشته یک هزار میلیارد تومان منابع درآمدی وصول شده که 824 میلیارد تومان برای استان بوده که رشد مطلوبی را نشان می‌دهد و در این زمینه فرهنگ‌سازی و فرهنگ مالیاتی در سطح جامعه جزو اولویت‌های اساسی و مهم است که ما را به سمت شفاف‌سازی و آگاهی مردمی در پرداخت مالیات‌ها سوق می‌دهد.

قلیزاده تصریح کرد: عمل به اهداف مورد نظر برای دریافت مالیات و کسب منابع مالی برای کشور امری بسیار حائز اهمیت و ضروری است و در این زمینه با توجه به وصول مالیاتی در استان اردبیل که مربوط به مالیات اشخاص حقوقی، غیردولتی و وصول مالیات از حقوق‌بگیران و کارکنان دولت است توانسته‌ایم تا با وصول 35 درصد به اهداف خود دست یابیم.

مدیرکل اداره امور مالیاتی استان اردبیل ادامه داد: ایجاد شفافیت و پرداخت به موقع و به شکل صحیح در دستور کار قرار دارد که به همین منظور در تلاش هستیم برای تحقق سهمیه ابلاغی از محل ارزش افزوده برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کمک‌های خوبی را از این محل داشته باشیم تا اجرای فعالیت‌های عمرانی و خدماتی به خوبی محقق شود.

قلیزاده اضافه کرد: 110 میلیارد تومان منابع از مالیات ارزش بر افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت شده که سال آینده این رقم افزایش خواهد یافت و به همین منظور حمایت از تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی در نامگذاری 1401 از سوی مقام معظم رهبری امری لازم و ضروری است.

وی تصریح کرد: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه مناسبی برای ارائه مشوق‌های مالیاتی برای فعالان اقتصادی و تولیدی را فراهم می‌کند که این موضوع در حال حاضر به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است که امید می‌رود توجه به توسعه برنامه‌های اقتصادی برای ما بسیار مهم و حائز اهمیت است.

انتهای پیام
captcha