بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در اردبیل برگزار می‌شود
کد خبر: 4041667
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷

بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در اردبیل برگزار می‌شود

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، از برگزاری بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در اردبیل با حضور رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی کشور خبر داد.

بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی به گزارش ایکنا از اردبیل، عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، ۱۸ اسفندماه، ضمن اعلام این خبر در اردبیل، اظهار کرد: همزمان با ۲۱ اسفند روز بزرگداشت شاعر ایرانی، حکیم نظامی گنجوی، مراسم بزرگداشت این شاعر نامدار ایرانی در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل با حضور غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری و مهدی رمضانی، دبیر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مسئولین عالی استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: هفته بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در اردبیل را با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری از ۲۱ تا ۲۸ اسفند ماه، شاهد خواهیم بود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، افزود: نظامی گنجوی، شاعر و داستان‌سرای ایرانی در قرن ششم هجری(دوازدهم میلادی)، که به عنوان پیشوای داستان‌سرایی در ادب فارسی شناخته شده است در زمره شاعران توانای شعر فارسی است، که نه‌ تنها دارای روش و سبکی جداگانه است، بلکه تأثیر شیوه‌ او بر شعر فارسی نیز در شاعرانِ پس از او آشکار و پیداست.

بحرالعلومی بیان کرد: هدفمان برگزاری باشکوه هفته بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در استان است و دستگاه‌ها و انجمن‌های فرهنگی و ادبی مختلف، در برگزاری این بزرگداشت همکاری و تعامل دارند.

وی یادآور شد: همزمان با برگزاری بزرگداشت نظامی گنجوی در اردبیل، نمایشگاه آثار نخستین هنرواره ملی خوشنویسی «ایران دل» نیز در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برپا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha