تامین امنیت غذایی برای تحقق اشتغال‌زایی پیگیری می‌شود
کد خبر: 4037579
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲

تامین امنیت غذایی برای تحقق اشتغال‌زایی پیگیری می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، گفت: تامین امنیت غذایی برای اشتغال‌زایی و تحول اقتصادی در نظر گرفته شده که امیدواریم در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم برای بهبود وضعیت موجود انجام یابد.

خلیل نیکشاد جهاد کشاورزی اردبیلخلیل نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: 280 میلیارد تومان خسارت به کشاورزان استان پرداخت شده و به همین منظور تامین امنیت غذایی برای اشتغال‌زایی و تحول اقتصادی در نظر گرفته شده و امیدواریم در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم برای بهبود وضعیت موجود انجام یابد که این مسئله به نوبه خود حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: برای توسعه تولید محصولات کشاورزی برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یافته و تولید محصولات کشاورزی را به دنبال داشته تا محصولات کشاورزی به صورت کامل تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و در این زمینه گسترش فرهنگ بیمه و تقویت این صنعت ارزشمند در پشتیبانی از بخش کشاورزی و تولیدات کشاورزی قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، بیان کرد: در چهار سال گذشته توجه ویژه‌ای به بخش کشاورزی استان شده و اردبیل در جایگاه ممتاز کشوری پوشش بیمه‌ای محصولات کشاورزی قرار گرفته و درصدد هستیم تا خسارات ناشی از خشکسالی را در پرداخت کرده و برای توسعه فرهنگ بیمه تعهدات بیمه‌ای را جبران کنیم.

نیکشاد تصریح کرد: ارتقای بخش کشاورزی و پوشش بیمه‌ای و توجه به بخش کشاورزی استان اردبیل با توجه به نتایج و آثار آن امری لازم و ضروری است تا نسبت به ارتقای ظرقیت تولید، تقویت ایمنی و ارتقای جایگاه کشاورزی گام برداریم و اقدامات لازم و اساسی را در این زمینه به کار گرفته‌ایم و جایگاه کشاورزی را ارتقا بخشیده است.

وی اظهار کرد: بیمه برای واحدهای صنعتی، دام و طیور برای دام‌های سبک و سنگین انجام می‌یابد تا بتوانیم از خسارات آن‌ها نیز تا پرداخت شود و بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، ادامه داد: امسال 160 هزار هکتار از اراضی زراعی استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته و حمایت خوبی توسط دولت در این زمینه انجام یافته تا بتوانیم در این زمینه مشکلات و موانع موجود را برطرف کنیم.

انتهای پیام
captcha