دشمنان جنایت‌های آشکاری نسبت به انقلاب اسلامی مرتکب شده‌اند
کد خبر: 4033713
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
آیت‌الله عاملی تأکید کرد:

دشمنان جنایت‌های آشکاری نسبت به انقلاب اسلامی مرتکب شده‌اند

امام جمعه اردبیل، با اشاره به جنایت‌های دشمنان نسبت به انقلاب اسلامی، گفت: آن‌ها با تمام توان و با سرمایه‌گذاری عظیم کار می‌کنند هر وقتی سرشان به سنگ می‌خورد می‌گویند ملت ایران یک ملت پیش‌بینی نشده است، آن‌ها در این مدت از هیچ خیانت و جنایتی کوتاهی نکردند لیست جنایت آن‌ها در طول ۴۳ سال خیلی تکان‌دهنده است.

حسن عاملی امام جمعه اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، امروز، ۱۵ بهمن‌ماه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل، ضمن گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر، اظهار کرد: در عظمت انقلاب اسلامی همین بس که بیش از ۴۰ سال است که آمریکا، اروپا، اسرائیل و کشورهای اذناب تمام تلاش خود را برای از بین بردن نظام اسلامی بسیج کرده‌اند خود همین مسئله نشان می‌دهد که اولا انقلاب اسلامی کار بسیار بزرگی کرده، ثانیاً آن‌ها به شدت از انقلاب ما زخمی هستند و ثالثاً نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی ما منافع عظیمی را از آنها گرفته و به ملت برگردانده است.

عاملی، با اشاره به جنایت‌های دشمنان نسبت به انقلاب اسلامی تصریح کرد: آنها با تمام توان و با سرمایه‌گذاری عظیم کار می‌کنند هر وقتی سرشان به سنگ می‌خورد می‌گویند ملت ایران یک ملت پیش‌بینی نشده است، آن‌ها در این مدت از هیچ خیانت و جنایتی کوتاهی نکردند لیست جنایت آن‌ها در طول 43 سال خیلی تکان دهنده است.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: هشت سال جنگ تحمیلی و ۲۳۰ هزار شهید یعنی ۲۳۰ هزار نسل، محاصره علمی و ممانعت از  فناوری‌های حساس و سرنوشت‌ساز و محاصره تکنولوژی، محاصره اقتصادی، فشار حداکثری، هجمه شدید فرهنگی و رسانه‌ای، محاصره دارویی، ترور دانشمندان هسته‌ای، ترور سردار سلیمانی بزرگترین سردار مبارزه با تروریسم، جنگ عظیم روانی و جنگ نرم، تهدید پشت تهدید که گزینه نظامی روی میز است، آرزوهای اهانت بار مثل آرزوی محو شدن ایران از روی نقشه که توسط یک وزیر اسرائیلی یک وزیر آمریکایی و یک نماینده مجلس در یکی از کشورهای همسایه گفته شد آرزوی اینکه حاضریم خودمان از بین برویم ولی جمهوری اسلامی را نیز از بین ببریم که عین تعبیر نخست وزیر اسپانیا بود.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: آرزوی ممانعت از جشن چهل ساله انقلاب که عین عبارت جان بولتون بود و آرزوی برگزاری جشن کریسمس در تهران در ۲۲ بهمن به جای جشن انقلاب که باز آرزوی قلبی جان بولتون بود، بالصراحه اعلام کردند که مشکل ما با ایران قوای هسته‌ای نیست بلکه ما اساساً با فلسفه جمهوری اسلامی مخالفیم، بارها و بارها از شورای امنیت سازمان ملل علیه ما قطعنامه گرفتند، بارها و بارها در شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه ما بیانیه گرفتند، معاهده‌های رسمی و مواثیق بین‌المللی را در حق ما نقض کردند، نقض معاهده رسمی برجام یکی از آنهاست.

عاملی تصریح کرد: آمریکا به بهانه‌های مختلف تمام پول‌های ایران در خارج از کشور را مصادره کرد، آمریکا پول نفت ایران در خارج از کشور رابلوکه کرد، سیستم جهانی کشتیرانی را کلاً بر روی ما بستند، مراکز بین‌المللی بیمه را که برای حمل بار مخصوصاً در دریا لازم بود به روی ما بستند و در نتیجه بندرهای مقصد از قبول کشتی با بار ایرانی اجتناب کردند.

وی اظهار کرد: نظام سوئیفت را به روی ما بستند و ما از نقل و انتقال مالی و بانکی دنیا محروم شدیم در نتیجه تجار و کارآفرینان ما برای انتقال پول مبالغ هنگفتی در اختیار صرافان بین المللی قرار دادند بسته شدن سوئیفت ضربه بزرگی به اقتصاد ما بود، بانک مرکزی ایران را تحریم کردند که کاملاً با قوانین بین‌المللی منافات دارد، به خاطر ایران به عراق حمله کردند که عین عبارت بوش رئیس‌جمهور اسبق آمریکا بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل، تصریح کرد: درست کردن داعش که صرفاً به خاطر بی‌آبرو کردن اسلام و رساندن آن به ایران و تهران بود و شعار داعش تماما نشان می‌داد که به تعبیر خودشان فقط با روافض یعنی ایرانی‌ها کار داشتند، ناجوانمردانه ترین راهکارها را در مبارزه با ایران انتخاب کردند حتی ناو آمریکایی در روز روشن هواپیمای مسافربری ایران را بالای خلیج فارس ساقط کرد و فرمانده ناو وینسنس مدال افتخار مخصوص آمریکا را گرفت.

عاملی افزود: اهانت‌های تکان‌دهنده در حق ملت ما انجام دادند و گفتند در دی.ان.ای ایرانی‌ها شرارت نهفته است در افغانستان که آمریکا در محاصره بود و نمی‌توانست سوخت‌رسانی کند همکاری کردیم بعد از آن بوش اسم ایران را محور شرارت گذاشت!

وی اظهار کرد: وحشی‌ترین تروریست‌ها را به جان ملت ما انداختند هفده هزار شهید ترور داریم که در دنیا بی‌نظیر است این جنایت وحشتناک تروریستی کار آنها بود چون همان تروریست‌ها الان در آمریکا و  اروپا به سر می‌برند و در پارلمان‌های اروپایی تردد دارند ما هزینه بسیار سنگینی در ترور پرداخت کردیم شهداء محراب دوباره نخواهند آمد تا سطح رئیس‌جمهور و نخست وزیر قربانی داریم.

امام جمعه اردبیل، افزود: هرکسی لیست جنایات آمریکا در برابر انقلاب ما را می‌بیند یقین می‌کند که انقلاب ما مقاوم‌ترین و ملت ما بصیر ترین ملت در دنیاست و در عین حال مظلوم‌ترین انقلاب و ملت در دنیا است و حالا چهل و سه سال است که زورآزمایی ادامه دارد، در یک طرف آمریکا، اروپا، اسرائیل  و شیوخ مرتجع عرب و در یک طرف ملت مظلوم ما.

عاملی گفت: در این زورآزمایی ملت ما ثابت کرد که محاسبه فرعون و هامان خطا بود  «إِنَّ فِرْعَوْنَ وَ هامانَ وَ جُنُودَهُما كانُوا خاطِئِينَ "(همانا فرعون و هامان و لشکریانشان بسیار نادان و خطا کار بودند) ملت ما مجری این آیه قرآن شد که خداوند می فرماید آنچه فرعون و هامان و لشکر آنها از آن می‌ترسند همان بلا را بر سر آنها خواهم ریخت «وَنُرِيَ فِرْعَوْنَ وَهَامَانَ وَجُنُودَهُمَا مِنْهُمْ مَا كَانُوا يَحْذَرُون».

امام جمعه اردبیل گفت: وقتی سوال می‌کنیم که ما چه گناهی داشتیم که این بلاها را در حق ما روا داشتید حرف جالبی دارند که هفته آینده بحث خواهیم کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، در اول خطبه جنایت وحشتناک اشرار در حق افسر فداکار نیروی انتظامی در شیراز را به شدت محکوم کرد و اظهار کرد: مسئولیت اصلی در این باب متوجه دستگاه قضایی است کاملا طبیعی است که اگر احکام صادره از طرف دستگاه قضایی در خصوص اشرار بازدارندگی داشت کار با اینجا نمی‌رسید که هر از چندگاهی شاهد اقدامات جنایت بار اشرار در حق نیروی انتظامی مظلوم هستیم.

امام جمعه اردبیل افزود: می‌گویند نظم نوین جهانی را به هم زده‌اید با جامعه جهانی همراهی نکرده‌اید می‌گویند سرنوشت شما را باید ما بنویسیم.

خطیب جمعه اردبیل، تصریح کرد: به امام گفتند کار دنیا همچنان که از جهت فلسفه سیاسی خاتمه یافته از جهت تصمیم‌گیری نهایی برای سرنوشت کشورهای توسعه نیافته توسط قدرت‌های برتر جهان خاتمه یافته و دنیا تقسیم شده است این تقسیم را نمی‌شود به هم زد هیروشیما و ناکازاکی را بمباران کرد چه کسی توانست حرف بزند؟ تو که غیر از عبا و قبا چیزی نداری! آنها گفتند شما دیر آمده‌اید دنیا تقسیم شده است و شما در تولیت و قیومیت ما هستید و ما باید برای شما سرنوشت بنویسیم سرنوشتی که آنها برای ما می نویسند همان بود که در زمان شاه بود شاه خودش آن را خوب تصویر کرده و می‌گوید در طول پادشاهی من تمام مجلس ها را به من تحمیل کردند و من هیچ اختیاری در خصوص نمایندگان مجلس نداشتم.

عاملی گفت: سرنوشتی که آنها می‌خواهند به ما بنویسند سرنوشت نویسی برای یک حیوان است ۶۰ هزار مستشار آمریکایی برای حضورشان در ایران علاوه بر حقوق، حق توحش نیز دریافت می‌کردند و انقلاب اسلامی ثابت کرد که وحشی شما هستید نه ما! سرنوشتی که آنها برای ما می‌نوشتند همان بود که بالای پاسگاه افسران انگلیسی آبادان نوشته بودند که ورود ایرانی و سگ ممنوع سرنوشت صنعتی که برای ما نوشته بودند ماشین پیکان بود که انگلستان به عنوان صنعت خود به ما داده بود و حالا آنها در سه جنایت متمرکز شده‌اند اول تحریم اقتصادی تمام عیار دوم جنگ روانی و بمباران باورها و سربازگیری از داخل و استخدام عواطف سوم تهدید مکرر نظامی مخصوصاً توسط اسرائیل.

 
انتهای پیام
captcha