مردم اردبیل دمای ۲۴ درجه زیر صفر را تجربه کردند
کد خبر: 4030310
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲

مردم اردبیل دمای ۲۴ درجه زیر صفر را تجربه کردند

مردم در تمام مناطق استان اردبیل دمای زیر صفر را تجربه کردند به‌طوری‌ که در برخی مناطق مرکز و جنوب استان، دمای هوا به ۲۴ درجه زیر صفر رسید.

مردم اردبیل دمای ۲۴ درجه زیر صفر را تجربه کردندبه گزارش ایکنا از اردبیل، در پی بارش‌های اخیر و تداوم سرما در استان اردبیل، بامداد دوم بهمن‌ماه تمام مردم استان، دمای زیر صفر درجه را تجربه کردند.

دما در برخی نقاط استان اردبیل حتی به ۲۴ درجه زیر صفر رسید و صبحی بسیار سرد را برای مردم آن مناطق رقم زد به‌طوری‌ که موجب یخ‌زدگی سطح خیابان‌ها و حتی آب لوله‌کشی برخی منازل شد.

بر این اساس، فرودگاه اردبیل با منفی ۲۴درجه و فیروزآباد در شهرستان کوثر با منفی ۲۳درجه، سردترین نقاط استان اردبیل بوده و مردم خلخال دمای منفی ۲۱ درجه را تجربه کردند.

سرعین با منفی ۱۵ درجه، اردبیل با منفی ۱۳ درجه، نمین با منفی ۱۱ درجه، نیر با منفی ۱۰ درجه، مشگین‌شهر و پارس‌آباد با منفی ۷ درجه، بیله‌سوار با منفی ۵ درجه و گرمی با منفی ۲ درجه سردترین و گرم‌ترین نقاط استان اردبیل بودند.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل، هوای سرد تا روز سه‌شنبه در سطح استان ماندگار خواهد بود، اما به صورت تدریجی در طول روز دمای هوا افزایش می‌یابد.

گفتنی است؛ با توجه به سرما و برودت هوا در سطح استان، مدارس در شهرهای اردبیل، مشگین شهر، گرمی، ارشق، انگوت، لاهرود، سرعین، نمین، نیر و هیر تعطیل اعلام و هم‌اکنون سطح معابر و خیابان‌های اردبیل مملو از برف بوده و کولاک در برخی جاده‌های استان، تردد خودروها را با مشکلاتی مواجه کرده است.

انتهای پیام
captcha