نقش تربیتی آموزش و پرورش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده می‌شود
کد خبر: 4029000
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱

نقش تربیتی آموزش و پرورش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده می‌شود

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل، گفت: نقش تربیتی آموزش و پرورش در بحث پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با آموزش و پرورش استفاده می‌شود.

رضوان بلاقلاچی مدیرکل فرهنگی استانداری اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، رضوان باقلاچی، مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری اردبیل، 26 دی‌ماه، در چهارمین نشست کمیته علمی و اجرایی و سیاست‌گذاری نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان استان اردبیل، اظهار کرد: موضوع تربیت در خانواده‌ها مورد تاکید ویژه دین مبین اسلام است و بی‌شک غفلت از آن نقش قابل تاملی در شیوع آسیب های اجتماعی دارد.

باقلاچی، با بیان اینکه نقش تربیتی هیچ اداره فرهنگی مهم‌تر از آموزش و پرورش نیست، گفت: استفاده از توانمندی‌های دفاتر تسهیلگر محلی و نهادهای اجتماعی محلات از جمله هیئت امنای مساجد، پایگاه های بسیج، پایگاه‌های سلامت، معتمدین و خیرین در تقویت برنامه‌های آموزش و پرورش می تواند موثر و تکمیل کننده باشد.

وی، ضمن اعلام آمادگی برای همکاری‌های بیشتر در بحث پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با آموزش و پرورش نیز اظهار کرد: برای اینکه جامعه‌ای عاری از آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم، بایستی موانع پیش روی را در جامعه پاکسازی کنیم و این وظیفه تمامی نهادها و سازمان هاست که نقش خود را به درستی ایفا نمایند.

در ادامه، سید غلامحسن خلیلی موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، گفت: در اجرای فاز غربالگری نماد با مشارکت 810 آموزشگاه، 40 هزار دانش‌آموز در غربالگری پایه و نشانگان محور شرکت کردند و 740 دانش‌آموز شناسایی شده در مراکز و هسته‌های مشاوره و مراکز درمانی آموزش و پرورش، خدمات درمانی و روان شناختی ارائه شده است.

انتهای پیام
captcha