6 خدمت پزشکی به خدمات مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی اردبیل اضافه شد
کد خبر: 4023111
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲

6 خدمت پزشکی به خدمات مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی اردبیل اضافه شد

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، گفت: 6 خدمت پزشکی به خدمات ارائه‌ای مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی اردبیل، برای افزایش میزان باروری و موفقیت درمان، در دو سال گذشته افزوده شده و تجهیزات و نیروی انسانی آن ارتقا یافته است.

مهران اوچی اردبیلی جهاد دانشگاهیبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی‌اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، دوم دی‌ماه، در دیدار با مسئولان استانی در اردبیل، با بیان اینکه حرکت در خلأهای موجود استان از اولویت‌های کاری این نهاد است، اظهار کرد: در همین راستا و در جهت کمک به بخش کشاورزی و تولید محصول با ارزش افزوده بالا، خط تولید نشاسته حفاری توسط این واحد و با همکاری پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاد دانشگاهی طراحی شد که در مرحله افتتاح قرار دارد.

وی ضمن تشکر از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل برای صدور مجوزهای فعالیت این واحد صنعتی در کمترین زمان ممکن ادامه داد: ظرفیت سالانه این پایلوت در فاز اول 500 تن و اشتغال‌زایی مستقیم آن 10 نفر و اشتغال‌زایی غیر مستقیم آن صد نفر است.

اوچی‌اردبیلی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان اردبیل اظهار کرد: برای افزایش میزان باروری و موفقیت درمان، در دو سال گذشته شش خدمت پزشکی به خدمات ارائه‌ای این مرکز افزوده شده و تجهیزات و نیروی انسانی آن ارتقا یافته است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل راه‌اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی و همچنین مرکز رشد را در راستای ایجاد بستر مناسب برای فعالیت جوانان و محققان بیان کرد و افزود: در این دو مرکز تمام امکانات لازم برای انجام تحقیق و مطالعه در زمینه گیاهان دارویی فراهم شده است و مشاوره‌های لازم ارائه می‌شود.

پویایی مهم‌ترین مؤلفه جهاددانشگاهی است

رامین صادقی، رئیس سازمان صمت استان اردبیل، نیز در ادامه، گفت: با شنیدن نام جهاد دانشگاهی اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند پویایی است چرا که این نهاد با بهره‌گیری از نیروهای مجرب در تمام عرصه‌ها ورود موفقی داشته است.

رامین صادقی رئیس صمت اردبیل

وی بر حضور جوانان و پژوهشگران در میدان علم و تحقیق تأکید و تصریح کرد: برای تحقق این امر باید بسترهای مناسب و حمایت‌های لازم فراهم شود تا آنان بتوانند بدون دغدغه برای کاربردی کردن ایده‌های خود تلاش کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی بدون بودجه دولتی توانسته در این راستا موفق عمل کن، اظهار کرد: راه‌اندازی مراکز رشد گیاهان دارویی، نوآوری و شکوفایی و درمان ناباروری توسط جهاددانشگاهی استان قابل تقدیر است، چراکه با این کار مشکلات و مسائل قشر عظیمی از مردم به‌ویژه در حوزه درمانی و تحقیقاتی را حل کرده است.

صادقی خواستار ارتباط بیشتر جهاددانشگاهی با اصناف استان شد و افزود: این ارتباط و ارائه خدمات آموزشی مورد نیاز این بخش می‌تواند ضمن رفع نیازهای آموزشی به شکوفایی این بخش کمک کند.

وی از آمادگی سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل برای همکاری با جهاددانشگاهی خبر داد و اضافه کرد: تمام تلاش ما این است که پروسه صدور مجوز و پروانه بهره‌برداری واحدهای تولید و صنعتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود که این امر در مورد شرکت‌های فناور مراکز رشد استان با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد.

تولید 6 محصول فناورانه در مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل

در ادامه این نشست، مهران محمدی، معاون فناوری مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل، از استقرار 18 شرکت فناور و یک هسته پژوهشی با 34 ایده در این مرکز خبر داد و کسب مقام برتر بین‌المللی، ملی و استانی، برگزاری 20 رویداد کارآفرینی و 25 کارگاه آموزشی، تبدیل دو واحد فناور به شرکت دانش‌بنیان و یک واحد فناور به شرکت خلاق، تولید شش محصول فناورانه و ثبت 14 اختراع را از مهمترین اقدامات مرکز رشد اعلام کرد.

مهران محمدی جهاد دانشگاهی

وی اضافه کرد: استخراج مواد اولیه و کمک به تولید دارو از گیاهان دارویی استان، بسترسازی جهت تجاری کردن دستاوردهای تحقیقاتی و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای فارغ التحصیلان دانشگاهی، ایجاد فضای لازم جهت گسترش و رشد واحدهای کوچک و متوسط دانش‌مدار و فناور و تولید و توسعه محصولات و فرآیندهای فناوری قابل عرضه به بازار و کمک به رونق اقتصادی محلی از مأموریت‌های این مرکز است.

مدیران عامل تعدادی از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد جهاددانشگاهی استان اردبیل نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود، تسریع اعطای مجور و پروانه بهره‌برداری برای مراکز تولیدی خود از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارات استان را خواستار شدند.

در پایان این جلسه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اعطای لوح تقدیر از اهتمام رئیس جهاددانشگاهی اردبیل در تجاری‌سازی تحقیقات علمی و راه‌اندازی خط تولید نشاسته حفاری تجلیل کرد و مجوز مرکز خدمات تخصصی را به محمود خروشی، رئیس هیئت مدیره شرکت دانش‌بنیان آژیانه اردبیل از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اردبیل اعطا کرد.

انتهای پیام
captcha