ظرفیت مرزهای استان اردبیل به عنوان فرصت اقتصادی استفاده می‌شود
کد خبر: 4023011
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷

ظرفیت مرزهای استان اردبیل به عنوان فرصت اقتصادی استفاده می‌شود

استاندار اردبیل، گفت: راه‌اندازی مناطق آزاد تجاری به خصوص در مناطق مرزی استان به عنوان شاخص توسعه اقتصادی از اهم مواردی است که درصدد هستیم از ظرفیت مرزها به عنوان فرصت اقتصادی مناسب بهره‌مند شویم.

سیدحامد عاملی استاندار اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، سید حامد عاملی، استاندار اردبیل، دوم دی‌ماه، در جلسه ستاد تسهیل و بررسی پروژه های عمرانی استان اردبیل، اظهار کرد: راه‌اندازی مناطق آزاد تجاری به خصوص در مناطق مرزی استان به عنوان شاخص توسعه اقتصادی استان از اهم مواردی است که درصدد هستیم از ظرفیت مرزها به عنوان فرصت اقتصادی بهره‌مند شویم.

وی بیان کرد:‌ تقویت گمرک در شهرستان‌های مرزی استان همچون شهرستان بیله‌سوار در دستور کار قرار دارد و نیاز است علاوه بر نگاه امنیتی به مرزها سایر دیدگاه‌ها را نیز در نظر داشته باشیم و از نگاه‌های تنگ‌نظرانه که به نفع استان نیست جلوگیری کنیم که این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت و ضروری است.

استاندار اردبیل ادامه داد: نگاه گسترده و منطقی برای توسعه اقتصادی منطقه جزو اولویت‌های اساسی است و در این زمینه برای توسعه مناطق مختلف استان باید به اجرای پروژه‌های زیرساختی عمرانی آن مناطق نیز اهمیت گمارده شود که در این زمینه تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت اساسی است.

عاملی بیان کرد: کمربندی شهرستان بیله‌سوار تا خردادماه سال آینده به اتمام می‌رسد که بی‌شک اجرای این پروژه در توسعه استان در بسیاری از حوزه‌ها نقش‌آفرین خواهد بود و لازم و ضروری است تا با تامین اعتبار اجرای پروژه‌های ارتباطی شاهد تحقق اهداف مورد نظر در استان اردبیل باشیم و به اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های اساسی و لازم برای اختصاص اعتبارات لازم و کافی به پروژه‌های در حال اجرا اقدام کرده و با بررسی‌های به عمل آمده در کم‌ترین زمان ممکن اجرای پروژه‌های استانی را محقق کنیم که این موضوع در حال حاضر به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است.

انتهای پیام
captcha