سوگواره یاس نبوی در ۹ امامزاده و بقاع متبرکه شهرستان خلخال اجرا می‌شود
کد خبر: 4022552
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴

سوگواره یاس نبوی در ۹ امامزاده و بقاع متبرکه شهرستان خلخال اجرا می‌شود

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان خلخال، گفت: سوگواره یاس نبوی همزمان با ایام فاطمیه در ۹ امامزاده و بقاع متبرکه شهرستان خلخال با برگزاری برنامه های متنوعی اجرا می‌شود.

سوگواره یاس نبویبه گزارش ایکنا از اردبیل، سید سعید رحمانی، رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان خلخال، 30 آذرماه، ضمن اعلام این خبر در خلخال، اظهار کرد: سوگواره یاس نبوی همزمان با ایام فاطمیه در 9 امامزاده و بقاع متبرکه شهرستان خلخال با برگزاری برنامه‌های متنوعی اجرا می‌شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان خلخال، تصریح کرد: این سوگواره در امامزادگان سید دانیال(ع)، سید ابراهیم(ع) روستای خمس، سید ابوالقاسم(ع) روستای کلار، سید احمد معراجی(ع)، قاضی‌لر(ع)، محمد صالح(ع)، پیرسلمان(ع)، امیر نعمت الله آل هاشم(ع) و سید الیاس و سید هاشم زاویه سادات برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های عزاداری و سوگواری، فضاسازی محیطی به مناسبت ایام فاطمیه، برپایی محافل انس با قرآن کریم، پاسخگویی به شبهات و مسائل شرعی به همت مبلغان دینی، تبیین زندگینامه حضرت فاطمه زهرا(س) و معرفی سبک زندگی آن حضرت از جمله برنامه‌های فرهنگی به همین مناسبت در این سوگواره خواهد بود.

رحمانی خاطرنشان کرد: توزیع 500 پرس غذای گرم در روستای سفیدآباد امامزاده سید احمد معراجی از محل درآمد موقوفات و نیت واقفان خیراندیش از دیگر برنامه ها به همین مناسبت است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان خلخال، افزود: توزیع نان رایگان با همکاری خیرین و درآمد موقوفات، توزیع بسته‌های معیشتی و حمایت مالی از 10 هیئت مذهبی از دیگر برنامه‌های ایام فاطمیه در این شهرستان است.

رحمانی یادآور شد: ویژه برنامه سوگواره در زندان خلخال با حضور زندانیان از دیگر فعالیت‌های معنوی است که تلاش خواهیم کرد تا آئین‌های معنوی این ایام با شور و حال خاص برگزار شود که در این زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی نیز برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا مدنظر است.

انتهای پیام
captcha