ارز 4200 تومانی بستر رانت 18 هزار میلیارد تومانی را فراهم کرد
کد خبر: 4018726
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸

ارز 4200 تومانی بستر رانت 18 هزار میلیارد تومانی را فراهم کرد

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، گفت: ارز 4200 تومانی بستر رانت 18 هزار میلیارد تومانی را برای عده خاصی فراهم کرد که به همین منظور نیاز است با انجام اقدامات اساسی، این ارز به دست تولیدکننده و مصرف کننده نهایی برسد.

غنی نظری مجلسسیدغنی نظری‌خانقاه، نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: علی‌رغم این که لازمه رسیدن کشورها امنیت و آرامش است، اما دولت گذشته به دلیل داشتن برنامه‌ریزی غلط و گره زدن همه امور به برجام سبب افزایش قیمت‌ها و تولید پول بدون پشتوانه، نقدینگی گسترده و کسری بودجه شد.

وی بیان کرد: از طرفی ارز 4200 تومانی بستر رانت 18 هزار میلیارد تومانی را برای عده خاصی فراهم کرد که به همین منظور به عنوان یک اولویت اساسی و مهم لازم و ضروری است تا ارز 4200 تومانی به دست تولیدکننده و مصرف کننده نهایی برسد، چرا که شرایط کنونی سبب افزایش قیمت‌ها شده و مشکلات عدیده‌ای را به وجود می‌آورد.

350 هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، گفت: بحث بودجه شرکت‌های دولتی بایستی شفاف‌سازی شود، چرا که در حال حاضر 350 هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم و از طرفی شرکت‌های زیان‌ده نیز بایستی مشخص شود تا جدول برنامه‌ها را به مرحله سوددهی برسانیم.

نظری‌خانقاه تصریح کرد: از طرفی 32 هزار میلیارد تومان برای حمایت از تولید و اشتغال اختصاص یافته که متاسفانه تاکنون یک ریال نیز بازنگشته و هیچ اقدامی در حوزه اشتغال رقم نخورده که این موضوع نیز به صورت قابل توجهی معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داده است.

وی اظهار کرد: انتظار داریم با ارائه راهکارهای اساسی و تلاش‌های همه‌جانبه شاهد تحقق اهداف مورد نظر و رفع مشکلات موجود در این زمینه باشیم که این موضوع در حال حاضر به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح بوده و نیاز است با اقدامات انجام یافته معیشت و اقتصاد کشور را به وضعیت مناسب برسانیم.

انتهای پیام
captcha