همایش ملی دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب در اردبیل برگزار می‌شود
کد خبر: 4016834
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷

همایش ملی دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب در اردبیل برگزار می‌شود

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل، گفت: نخستین همایش ملی دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب به همت بنیاد نخبگان استان اردبیل و با همکاری دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می‌شود.

 همایش ملی دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلابحسین شایقی، رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: طبق تمهیدات و هماهنگی‌های به عمل آمده، نخستین همایش ملی دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب به همت بنیاد نخبگان استان اردبیل و با همکاری دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: پس از انتشار بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری و توجه ویژه معظم‌له به موضوع پیشرفت علمی همراه با توسعه فرهنگی به‌ویژه در حوزه جوانان، برگزاری همایش ملی دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب در راستای حرکت به سمت دانشگاه فرهنگ‌ساز و ارائه مدل دانشگاه آرمانی مطرح شد.

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل، ادامه داد: به منظور فراهم کردن زمینه‌های لازم برای رشد و پویایی فکری دانشگاهیان به‌ویژه قشر جوان دانشجو ضروری به نظر می‌رسد تا از رهگذر این بستر فرهنگی و اجتماعی نسلی پرورش یابد که نه تنها از جنبه علمی سرآمد باشد، بلکه به لحاظ فرهنگی و بصیرتی در دامان اندیشه‌های اصیل اسلامی به درجه‌ای از رشد برسد تا بتواند علاوه بر جهت‌دهی فکری و راهبری علمی فرهنگی جامعه ایران اسلامی، در سطوح بین‌المللی نیز به عنوان الگوی اجتماعی موفق معرفی شده و در دستیابی به اهداف والای دانشگاه تمدن ساز، نقش خود را به خوبی ایفا کند.

شایقی اظهار کرد: از همین رو و به منظور تببین نقش نخبگان و دانشگاهیان در گام دوم انقلاب اسلامی و بیان رسالت‌های نظام نخبگانی و دانشگاهی کشور در این دوره، نخستین همایش ملی دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب، دی‌ماه 1400، برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: رفتار سازمانی و دانشگاه آرمانی، توانمندسازی فرهنگی و دانشگاه آرمانی، دین و دانشگاه آرمانی، ارتباطات بین‌المللی و دانشگاه آرمانی، توسعه پایدار و دانشگاه آرمانی، بانوان و دانشگاه آرمانی، روانشناسی و مشاوره و دانشگاه آرمانی، فلسفه تربیتی و دانشگاه آرمانی و همچنین تاریخ و ادبیات و دانشگاه آرمانی، از مهم‌ترین محورهای این همایش خواهد بود.

انتهای پیام
captcha