ترویج نهضت مسجدسازی در اردبیل نیازمند اطلاع‌رسانی‌ همه‌جانبه است + تصاویر
کد خبر: 4015313
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰

ترویج نهضت مسجدسازی در اردبیل نیازمند اطلاع‌رسانی‌ همه‌جانبه است + تصاویر

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل، گفت: ترویج نهضت مسجدسازی و ترویج و توسعه نماز در میان مردم استان نیازمند تبلیغات و اطلاع‌رسانی است که به همین منظور بایستی صدا و سیما به عنوان یک دانشگاه بیش از پیش همکاری داشته باشد.

الله شکر عبدی ستاد اقامه نماز اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، الله‌شکر عبدی، مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل، یکم آذرماه، در نشست اعضای مجمع خیرین مسجدساز استان اردبیل در مرکز صدا و سیمای اردبیل، اظهار کرد: ترویج نهضت مسجدسازی و ترویج و توسعه نماز در میان مردم استان نیازمند تبلیغات و اطلاع‌رسانی است که به همین منظور بایستی صدا و سیما به عنوان یک دانشگاه بیش از پیش همکاری داشته باشد.

وی بیان کرد: ستاد اقامه نماز کشور، توانسته سال گذشته مبلغ دو میلیارد ریال برای ۲۰ مسجد و به هرکدام یکصد میلیون ریال کمک مالی کند و امسال نیز برای ۱۶ مسجد و برای هر کدام نیز به مبلغ یکصد میلیون ریال و در مجموع یک میلیارد و ششصد میلیون ریال کمک مالی ارائه کند که امیدواریم سایر دستگاه‌ها نیز در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل، بیان کرد: ستاد اقامه نماز همیشه  در کنار مجمع خیرین مسجد ساز بوده و خواهد بود و این ستاد جهت ترویج و توسعه نهضت مسجد سازی در کشور سیاستی در پیش گرفته و به دنبال تحقق آن است.

عبدی اظهار کرد: تمام دستگاه های اجرائی موظف هستند، در امر نهضت مسجدسازی همکاری‌های لازم را داشته باشند،  البته هیچ اجباری در این مورد نیست و این کمک‌ها به صورت داوطلبانه است ولی مدیریت صحیح لازم است و کمک‌های هر استان نیز در پایان به خود آن استان اختصاص می‌یابد.

اردبیل ظرفیت خوبی در زمینه ترویج مسائل دینی دارد

در ادامه علی ملااحمدی، مدیرکل مرکز صدا و سیمای استان اردبیل، گفت: استان اردبیل ظرفیت خوبی در زمینه ترویج و توسعه مسائل دینی به ویژه نماز و مسجدسازی دارد که لازم و ضروری است تا با تبلیغ و ترویج برنامه های دینی و مسجد محوری به ویژه نماز در فضای مجازی و رسانه‌های گروهی تهدیدهای دشمن را خنثی کنیم.

وی بیان کرد: تولید برنامه‌های موثر، در راستای تأثیرگذاری در ذهن کودکان و نوجوانان و جوانان و سوق‌یابی آنان به سمت مسائل دینی به ویژه نماز اولویت اساسی بوده و صدا و سیما آمادگی دارد در تمام زمینه‌ها نسبت به اطلاع رسانی و تبلیغات رسانه‌ای نماز و مسجدسازی اقدام کند.

در ادامه این نشست، شهباز نوبخت، رئیس مجمع خیرین مسجدساز استان اردبیل، بیان کرد: صدا و سیما بیشتر از این نیز می‌تواند در خصوص ترویج  نهضت مسجدسازی در میان مردم استان فعالیت کند و تلاش ستاد اقامه نماز نیز در ترویج فرهنگ نماز شایسته تقدیر و قدردانی است.

انتهای پیام
captcha