تجهیز کارگاه‌‌‌ خانه‌‌های تاریخی خادم‌ باشی، آصف و شریعت اردبیل
کد خبر: 4014084
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵

تجهیز کارگاه‌‌‌ خانه‌‌های تاریخی خادم‌ باشی، آصف و شریعت اردبیل

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان اردبیل، گفت: مرمت سه خانه تاریخی خادم‌ باشی، آصف و شریعت اردبیل با تجهیز کارگاه‌های مربوط به این خانه‌های تاریخی توسط بخش خصوصی محقق شد.

خانه‌‌ تاریخی خادم‌ باشی،اردبیلبه‌ گزارش ایکنا از اردبیل، محمدرضا شایقی، رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان اردبیل، 26 آبان‌ماه، در بازدید از خانه‌های تاریخی اردبیل، اظهار کرد: امسال سه بنای تاریخی اردبیل برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، توسط حفظ و احیا با هماهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی واگذار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردبیل، کاربری این بناها را فرهنگی، اقامتی و خدماتی عنوان کرد و افزود: بعد از مرمت کامل این مجموعه‌ها با کاربری‌های موجود فعالیت خواهند کرد.

وی ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری در این بخش بالغ بر 200 میلیارد ریال است که تجهیز کارگاه این خانه‌های تاریخی شروع شده و تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم تا شاهد تسریع در عملیات مرمت این بناها باشیم.

شایقی گفت: واگذاری خانه‌های تاریخی به بخش خصوصی در راستای مرمت و بهره‌برداری با کاربری‌های فرهنگی و خدماتی انجام می‌شود که انتظار می‌رود این اقدام گامی در راستای معرفی و شناساندن این بناها در شهرستان باشد.

انتهای پیام
captcha