اعتبارات ویژه‌ای برای مرمت آثار باستانی اردبیل اختصاص می‌یابد
کد خبر: 4006982
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳
وزیر میراث فرهنگی در اردبیل؛

اعتبارات ویژه‌ای برای مرمت آثار باستانی اردبیل اختصاص می‌یابد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: اعتبارت مناسبی را در این سفر برای باسازی زیر ساخت‌های گردشگری و مرمت آثار باستانی استان اردبیل، در نظر گرفته‌ایم.

رضازاده// اعتبارات ویژه‌ای برای مرمت آثار باستانی اردبیل اختصاص می‌یابدبه گزارش ایکنا از اردبیل، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، 29 مهرماه، در جمع خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: تلاش برای ایجاد فضای مناسب برای توسعه بخش سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و تاریخی، در دستور کار بوده و تمام تلاش خود را در این زمینه به کار می‌گیریم.

وی بیان کرد: بروکراسی‌های عجیب میراث فرهنگی را حذف کرده و تمام تلاش خود را در این زمینه به‌کارمی‌گیریم تا هر چه سریع‌تر به وظایف خود در این راستا جامه عمل پوشانده شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ادامه داد: آثار باستانی، تاریخی و فرهنگی از جمله بقعه شیخ صفی‌الدین موقعیت خاصی به اردبیل بخشیده که در مقابل وظیفه ما حفظ و مرمت آثار تاریخی است.

ضرغامی، ضمن اشاره به مشکلات شهر سرعین نیز ادامه داد: با وجود این‌که در سرعین اقامتگاه‌های خوبی ایجاد شده ولی به لحاظ اینکه راه دسترسی مناسبی ندارد گردشگران و مسافران دچار مشکل می‌شوند و برای حل این مشکل باید دسترسی را زیاد کنیم.

وی، رویکرد وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را رویکرد حمایتی از استارتاپ‌ها و کسب و کارها در حوزه صنایع دستی اعلام کرد و ادامه داد: برنامه‌های جامعی را هم در بخش توسعه و تقویت نظام جامع صنایع دستی و هم مالکیت معنوی و پشتیبانی از هنرمندان، تولیدکنندگان و بخش‌های صادراتی انجام می‌دهیم که در استان اردبیل نیز این امر به سرعت اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام
captcha