کارگاه آشنایی با مفاهیم کاربردی کسب و کار در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 4010918
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
به همت منش جهاددانشگاهی؛

کارگاه آشنایی با مفاهیم کاربردی کسب و کار در اردبیل برگزار شد

کارگاه آموزشی «آشنایی با مفاهیم کاربردی در کسب و کار» به همت مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاددانشگاهی استان اردبیل،از مجموعه برنامه‌های شتابدهی کسب و کارهای فناورانه جوانان برگزار شد.

کارگاه آشنایی با مفاهیم کاربردی کسب و کاربه گزارش ایکنا از اردبیل، دکتر هوشنگ شریفی‌نمین، مدرس دوره‌های کارآفرینی و خلاقیت استان اردبیل، 15 آبان‌ماه، در کارگاه آشنایی با مفاهیم کاربردی کسب و کار در اردبیل، اظهار کرد: کسب و کارها، موتور پیشران رشد اقتصاد جهانی هستند و بسیاری از تغییرات و تحولات دنیای پیرامون ما، به دلیل فعالیت‌های آن‌ها است.

وی بیان کرد: هرچند کارآفرینان و افرادی که تصمیم دارند، در صنایع مختلف مشغول به کار شوند، نیاز جدی به کسب دانش درباره کسب و کار دارند، اما کسب دانش در این زمینه برای اکثر مردم نیز یک ضرورت است.

شریفی‌نمین، با بیان اینکه فارغ از اینکه فرد در چه حوزه‌ای مشغول به فعالیت باشد، کسب دانش در مورد مفاهیم کلاسیک کسب و کار نظیر محاسبات مالی، ساختار سازمانی، مدیریت منابع قابل استفاده است، ادامه داد: با گسترش سرعت تغییرات و نوآوری‌ها، متخصصین و محققین حوزه کسب و کار، توصیه دارند همه با نگاهی کارآفرینانه، به شغل‌شان نگاه کنند که این امر کمک می‌کند تا با دانش، تعهد، انگیزش و علاقه بیشتری به فعالیت بپردازند و در نهایت منجر به موفقیت کسب و کار ‌شود.

دکترای حرفه‌ای DBA ،‌با اشاره به اینکه در فضای کسب و کار، مهارت‌های افراد بسیار بیشتر از مدرک و ادعا مورد نیاز است، تصریح کرد: متاسفانه تاکید زیاد نظام‌های آموزشی سنتی بر حفظیات موجب شده که بسیاری از افراد، حتی با مدارک تحصیلی معتبر، از مهارت‌های اساسی کسب‌و‌کار، محروم باشند، بنابراین کسانی که می‌خواهند قدم در مسیر پر فراز و نشیب کارآفرینی بگذارند، باید به صورت جدی برای توسعه مهارت‌ خود از مهارت‌های تخصصی مرتبط با رشته تحصیلی تا مهارت‌های نگرشی، ارتباطی، فن‌بیان و مذاکره برنامه‌ریزی کنند.

شریفی، در بخش‌های دیگر این کارگاه به ارائه مبسوطی از ویژگی‌های کارآفرینان، فرصت‌های کسب و کار، فرآیند ایجاد کسب و کار، عوامل موثر بر فرآیند کارآفرینی، الگوریتم خلاقیت و نوآوری، عوامل موثر برای نیل خلاقیت و نوآوری و رویکردهای برخورد با مسئله در کسب و کار پرداخت.

در پایان این کارگاه، به پرسش‌های حاضران از سوی مدرس کارگاه پاسخ‌های لازم ارائه و راهنمایی‌های مناسب پیشنهاد شد.

انتهای پیام
captcha