وحدت لازمه مهم استمرار حکومت نبوی است
کد خبر: 4007742
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱

وحدت لازمه مهم استمرار حکومت نبوی است

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، گفت: وحدت و همدلی همراه با دانایی لازمه مهم استمرار حکومت نبوی بوده که این مهم به عنوان فضیلتی مهم در برابر جهالت قرار گرفته است.

رضازاده// وحدت لازمه مهم استمرار حکومت نبوی استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ستوده، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، سوم آبان‌ماه، در دیدار با امام جمعه اهل سنت در خلخال به مناسبت هفته وحدت، اظهار کرد: وحدت و همدلی همراه با دانایی لازمه مهم استمرار حکومت نبوی بوه که این مهم به عنوان فضیلتی مهم در برابر جهالت قرار گرفته است.

وی بیان کرد: کتاب قرآن مصداق بارز صفات حضرت رسول اکرم(ص) است، به گونه‌ای که تمامی فضیلت‌های ایشان در این کتاب معنوی گنجانده و تخصص و دانایی به عنوان فضیلتی مهم در مقابل رذیلت جهانی قرار گرفته که به همین منظور بایستی به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، ادامه داد: دانایی پیامبر اکرم(ص) در قرآن ماندگار و مصداق بارز «اسوه حسنه» در کلام الهی بیان شده که حجت را بر تمام ادیان آسمانی تمام کرده و به عنوان امری مهم و اساسی به امور اقتصادی که از ارکان حکومت اسلامی پیامبر اکرم(ص) است، بایستی به این موضوع نیز واقف باشیم.

ستوده اظهار کرد: ویژگی‌های پیامبر در جامعیت، جاودانگی و جهانی بودن است که اصول مهم حکومت اسلامی در عصر پیامبر با توجه به تمامی ابعاد و استفاده از تخصص و به‌کارگیری افراد آگاه به مسائل بود که این مسئله در حاکمیت نظام اسلامی نیز بسیار حائز اهمیت و اساسی است.

وی تصریح کرد: اقتصاد و معیشت، مهم‌ترین اصل در مدیریت جامعه اسلامی است که پیامبر اکرم(ص) نیز این مهم را مورد توجه واقع می‌دادند و به همین منظور در حال حاضر، تخصص همراه با تعهد لازمه پیشرفت کشور خواهد بود و برای رسیدن به پیشرفت کشور این مهم لازمه اساسی و مهم است.

انتهای پیام
captcha