کد خبر: 4006231
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱

کارگاه آموزشی آشنایی با دیجیتال مارکتینگ در اردبیل برگزار شد

کارگاه آموزش مجازی «آشنایی با دیجیتال مارکتینگ» از مجموعه برنامه‌های شتابدهی کسب و کارهای فناورانه جوانان به همت مرکز منش جهاددانشگاهی استان اردبیل برگزار شد.

رضازاده// کارگاه آموزشی آشنایی با دیجیتال مارکتینگ در اردبیل برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، کارگاه آموزش مجازی «آشنایی با دیجیتال مارکتینگ»، از مجموعه برنامه‌های شتابدهی کسب و کارهای فناورانه جوانان به همت مرکز منش جهاددانشگاهی استان اردبیل برگزار شد.

فرشید احدی، مدرس دوره‌های کارآفرینی و برندینگ در اردبیل، 26 مهرماه، ضمن اعلام این خبر در اردبیل، اظهار کرد: مارکتینگ ریسرچ یا تحقیقات بازاریابی مجموعه‌ای از فرآیندهاست که تولید کننده، مشتریان و مصرف‌کننده نهایی را از طریق جمع‌آوری اطلاعات به هم متصل می‌کند.

وی، تحقیقات بازار را یکی از موثرترین راه‌ها برای پیدا کردن بینش نسبت به مشتریان و رقیبان در صنعت عنوان و خاطرنشان کرد: این اطلاعات برای تعریف فرصت و تهدید، ارزیابی فعالیت‌ها و درک بهتر نسبت به فرآیند بازاریابی و بهبود آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

احدی با بیان اینکه هدف از تحقیقات بازار به دست آوردن اطلاعاتی است که در تصمیم‌گیری‌های کسب‌وکار مهم هستند، بیان کرد: برای تصمیمات کسب‌وکارهای کوچک به منظور ورود به حوزه‌ای جدید یا تولید محصولات جدید، تحقیقات بازار بسیار مهم و تأثیرگذار است.

این کارشناس برند و کارآفرینی، با اشاره به تفاوت‌های تحقیقات بازاریابی و بازار ادامه داد: هر دوی این مفاهیم جزئی از مارکتینگ محسوب می‌شود و شامل فعالیت‌هایی است که قبل از فروش محصول انجام می‌گیرد.

وی افزود: تعدادی از متخصصین، تحقیقات بازار را زیرمجموعه تحقیقات بازاریابی می‌دانند و گروهی دیگر بر این عقیده‌اند که این دو مفهوم در بعضی فعالیت‌ها هم‌پوشانی دارند، یعنی فعالیت‌هایی مانند ترند و سایز و بررسی بازار هدف را جزئی از تحقیقات بازار و مستقل از تحقیقات بازاریابی می‌دانند.

احدی، کارگاه، نحوه تحقیق بازار، مقدمات و مفاهیم ساخت وبسایت، ایمیل مارکتینگ، متن‌نویسی، تولید محتوا، نحوه عملکرد SEO و روش‌های بهینه‌سازی وب‌سایت برای جست‌وجوگرها، آنالیز و تبلیغات گوگل، صفر تا ۱۰۰ شبکه اجتماعی اینستاگرام و چگونگی عملکرد آن برای کسب و کارها برای مخاطبان توضیح داد و در مورد چگونگی انتخاب درست کلمات کلیدی و فروش از طریق بستر دیجیتال و مهندسی معکوس رفتار مشتریان در بستر دیجیتال با در نظر گرفتن مدل‌های نوشتاری روانشناختی، نحوه جلوگیری از اشتباهات رایج در تولید محتوا را به مخاطبان تشریح کرد.

در پایان این کارگاه، به پرسش‌های حاضران از سوی مدرس کارگاه پاسخ‌های لازم ارائه و راهنمایی‌های مناسب پیشنهاد شد.

انتهای پیام
captcha