کیفیت رویداد کسب و کارهای فناورانه جوانان در اردبیل ارتقا می‌یابد
کد خبر: 4004840
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱

کیفیت رویداد کسب و کارهای فناورانه جوانان در اردبیل ارتقا می‌یابد

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، از لزوم ارتقاء کیفیت رویدادهای کسب و کارهای فناورانه جوانان خبر داد و گفت: مرکز نوآوری و شتاب‌دهی بستر مناسبی برای ارائه ایده‌ها، کسب تجربه، مهارت‌افزایی و برخورداری از حمایت‌های متولیان امر است.

رضازاده// کیفیت رویدادهای کسب و کارهای فناورانه جوانان در اردبیل ارتقا می‌یابدبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی‌اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، 22 مهرماه، در جلسه پذیرش و سرمایه‌گذاری مرکز نوآوری و شتابدهی استان اردبیل، اظهار کرد: ایده‌های ارائه شده به این مرکز از سوی اداره کل ورزش و جوانان و جهاد دانشگاهی استان اردبیل حمایت می‌شود و در تلاش هستیم تا با حضور سایر نهادهای مرتبط، زنجیره کاملی از پشتیبانی‌ها و خدمات را به علاقه‌مندان ارائه دهیم.

وی، با اعلام اینکه در قالب این مرکز تاکنون ۲۱ کارگاه آموزشی، ۳۴ جلسه مشاوره، ۱۸ رویداد برگزار شده و یک رویداد چند روزه استارتاپی نیز به زودی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: این مرکز در دو حوزه گردشگری و گیاهان دارویی فعالیت می‌کند که تاکنون هفت تیم پذیرش شده و در حال بهره‌مندی از خدمات آن هستند‌.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، تصریح کرد: در قالب مرکز نوآوری تلاش شده تا خروجی کارگاه و رویدادها به سمت ارتقاء سطح علمی فناوران و دانش و تجربه جوانان باشد و مراکز فعال این حوزه از فعالیت‌های جزیره‌ای به سمت اجرای برنامه‌های واحد و اثربخش حرکت کند.

اوچی‌اردبیلی، افزود: برنامه اصلی مرکز نوآوری، بهره‌برداری از ظرفیت‌های استانی و برنامه‌ریزی بر مبنای شاخص‌های ملی می‌باشد و در این خصوص همکاری خوبی با اداره کل ورزش و جوانان صورت گرفته است.

وی با قدردانی از حضور پارک علم و فناوری استان در رویداد استارتاپی صنایع خلاق، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با نگاه وسیع به جایگاه پارک، تلاش دارد تا همکاری قابل توجهی را با این نهاد علمی و پژوهشی داشته باشد.

اوچی‌اردبیلی ادامه داد: خروجی رویداد صنایع خلاق در حوزه گردشگری و گیاهان دارویی می‌تواند محور سیاستگذاری دستگاه‌های مرتبط در آینده باشد و این موضوع جز با تاکید بر کیفی‌سازی رویداد محقق نمی‌شود.

وی بر شناسایی نیازهای فناورانه استان تاکید و اضافه کرد: در قالب رویداد صنایع خلاق ۵۴ فعالیت آموزشی طی سه روز انجام خواهد یافت و افراد شرکت کننده با ارائه ایده‌های خود به تمرین کسب و کار مورد علاقه‌شان خواهند پرداخت تا بتوانند به تولید محصول یا ارائه خدمات بپردازند.

توجه به ظرفیت‌های بالقوه اردبیل در برگزاری رویدادهای مرکز نوآوری

در ادامه، وحید فروهر، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل، ضمن قدردانی از جهاد دانشگاهی در تداوم فعالیت‌های مرکز نوآوری و شتابدهی، گفت: این اداره کل توجه جدی به فعالیت‌های حوزه جوانان دارد و تاکید آن بر روی کیفیت کارگاه، مشاوره و رویدادهای برگزار شده است تا بتواند در مهارت افزایی جوانان و ساماندهی این حوزه موثر واقع گردد.

رضازاده// کیفیت رویدادهای کسب و کارهای فناورانه جوانان در اردبیل ارتقا می‌یابدوی افزود: علی‌رغم این‌که در چند مدت اخیر به علت کرونا استقبال چشمگیری از رویدادها صورت نگرفته اما امیدواریم در قالب رویداد صنایع خلاق شاهد حضور افراد و تیم‌های ایده ‌رداز خوبی از استان و سایر استان‌های کشور باشیم.

وی با اشاره به لزوم اطلاع رسانی رویدادها تصریح کرد: انتظار می‌رود در برگزاری رویداد و کارگاه‌های مرکز، ظرفیت‌های بالقوه استان به ویژه در حوزه گردشگری و کشاورزی مورد توجه جدی قرار گیرد.

فروهر با اشاره به مفاخر ورزشی استان اردبیل تاکید کرد: در حوزه گردشگری یکی از زمینه‌های قابل توجه، گردشگری ورزشی است که باید در برنامه‌های متناسب با جوانان، به طور ویژه‌ای بر روی آن برنامه‌ریزی شود.

وی خاطرنشان کرد: اساتید، مشاوران و داورانی که در کارگاه و رویدادها از آن‌ها استفاده می‌شود، باید از تجربه کافی در حوزه کسب و کار و فناوری برخوردار باشند تا در بخش انتقال تجربه رویدادها کارکرد مناسبی را از خود ارائه دهند.

 حضور اثربخش پارک علم و فناوری در رویدادهای مرتبط

سیدعلی موسوی،‌معاون پارک علم و فناوری استان اردبیل، هم در این جلسه گفت: این مجموعه با راه‌اندازی مرکز رشد جامع، مراکز نوآوری و مراکز رشد اقماری، متولی فناوری در استان بوده و توانسته است هم‌افزایی مطلوبی در این حوزه با فعالان و سایر مراکز ایجاد کند.

رضازاده// کیفیت رویدادهای کسب و کارهای فناورانه جوانان در اردبیل ارتقا می‌یابدوی، با بیان اینکه در چند سال اخیر پارک علم و فناوری، ارتباط و همکاری مطلوبی با جهاد دانشگاهی استان و شتاب‌دهنده‌ها برقرار کرده تا حوزه فناوری از ساماندهی مطلوبی برخوردار شود، اظهار کرد: در همه رویدادهای مرتبط با فناوری تلاش می‌کنیم که حضور اثربخشی داشته باشیم.

وی با اشاره به نقش پارک علم و فناوری در تصمیم‌گیری‌های حوزه دانش‌بنیان، ادامه داد: اگر مباحثی در ارتباط با دانش‌بنیانی محصولات و شرکت‌ها مطرح گردد، حضور پارک ضرورت می‌یابد و افزایش شرکت‌های دانش بنیان در چند سال اخیر حکایت از این موضوع مهم دارد.

موسوی، با استقبال از برگزاری رویداد صنایع خلاق، افزود: در یک هم افزایی مناسب جهاددانشگاهی، شتاب دهنده جاویدان و اداره کل ورزش و جوانان استان، این رویداد با بهره‌گیری از داوران، مربیان و مشاوران مجرب برای علاقه‌مندان برگزار خواهد شد که امیدواریم کیفیت رویداد به گونه‌ای باشد که خروجی ارزشمندی در قالب تیم‌ها و ایده‌های اثربخش داشته باشد‌.

وی خاطرنشان کرد: در این فرآیند باید ما به عنوان حلقه واسطه صنعت با دانشگاه و جوانان خلاق باشیم و فرآیند حمایت از واحدها را به گونه‌ای تسهیل نماییم که برای جوانان جذابیت داشته باشد.

در ادامه این جلسه شهرام عظیمی به نمایندگی از سازمان جهاد کشاورزی استان، ناصر سیدزاده، به نمایندگی از دفتر سرمایه‌گذاری استانداری اردبیل و کامبیز نیکنام، به نمایندگی از اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان، ضمن ارائه نقطه نظرات خود به بهره‌برداری از ظرفیت‌های استان در حوزه کشاورزی و گردشگری تاکید کرده و گفتند: ایده‌های رویداد صنایع خلاق، امکان استقرار در مراکز رشد و نوآوری استان داشته و در آینده بتوانند در افق ملی قابل طرح و اثربخش باشند.

همچنین رامین عبدی، مدیرعامل شتابدهنده جاویدان در خصوص اهداف محورها، مخاطبان، زمان‌بندی و نحوه ارائه خدمات آموزشی و همچنین تیم‌های منتورینگ مشاوره و داوری رویداد صنایع خلاق توضیحات مبسوطی ارائه کرد.

انتهای پیام
captcha